Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Lappen neste vår?


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er en mann på 25 år som har hatt billappen i 7 år. Jeg har relativt liten peiling på motorsykkel, men begynner og bli litt fristet nå. Jeg tenker kanskje å ta MC-lappen neste vår. Noen som vet ca. hva det koster? Må jeg kjøre opp for lett, så mellomtung, så tung, eller er det bare å kjøre på?!?!:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aldersgrense for førerkortklasse A er 18/21 år. Grense 18 år gjelder for mellomtung motorsykkel. For større motorsykkel kreves 2 års erfaring på mellomtung motorsykkel hvis føreren er under 21 år. Hvis fører er 21 år eller mer gjelder ikke denne begrensningen. - Kilde

 

Med andre ord kan du bare kjøre på! Ang. pris så lurer jeg også på det.

Endret av seggvart
Lenke til kommentar

Sjekket pris på MC lappen på kjøreskole i Oslo, og de sa det var vanlig med mellom 20.000,- og 25.000,- for lappen. Fikk prisliste fra de og summen på obligatoriske ting kom på 11.500,-. I tillegg kommer kjøretimer, så det er veldig avhengig fra person til person hvor dyrt det blir.

Endret av opa
Lenke til kommentar

Tar lappen nå, regner med å havne på 20k. Det er dyrt, men du får en god opplæring i motsetning til for bare 5 år siden. Om du må ha ekstra opplæring på kontroll over selve sykkelen, eller om du stryker på oppkjøringen, kan du regne 25k.

Lenke til kommentar

Kjøreskolen jeg bruke da jeg tok bil lappen har følgene priser:

 

PAKKETILBUD - MC:

3 timers MC-teorikurs

Sikkerhetskurs på vei - 8 t

Sikkerhetskurs på bane - 4 t

2 Veiledningstimer

Leie av MC til førerprøven

+ 5 Kjøretimer

 

PAKKEPRIS KUN kr 14.650,-

 

 

+

Timespris kr: 600,-

 

 

www.larern.no

Lenke til kommentar

Ja med de prisene raste jo MC planene i dass med en gang. Fryktelig dyrt å måtte betale 15 000 + for og kjøre opp til sykkel. Får vel bare kose meg med ATV'n i en sesong til da og legge opp grunker :) Eneste positivet med det er jo at skiløypene er fritt vilt nå på sommeren, i stede for kun på natterstid på vinteren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...