Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Lappen neste vår?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er en mann på 25 år som har hatt billappen i 7 år. Jeg har relativt liten peiling på motorsykkel, men begynner og bli litt fristet nå. Jeg tenker kanskje å ta MC-lappen neste vår. Noen som vet ca. hva det koster? Må jeg kjøre opp for lett, så mellomtung, så tung, eller er det bare å kjøre på?!?!:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Aldersgrense for førerkortklasse A er 18/21 år. Grense 18 år gjelder for mellomtung motorsykkel. For større motorsykkel kreves 2 års erfaring på mellomtung motorsykkel hvis føreren er under 21 år. Hvis fører er 21 år eller mer gjelder ikke denne begrensningen. - Kilde

Med andre ord kan du bare kjøre på! Ang. pris så lurer jeg også på det.

Endret av seggvart
Skrevet (endret)

Sjekket pris på MC lappen på kjøreskole i Oslo, og de sa det var vanlig med mellom 20.000,- og 25.000,- for lappen. Fikk prisliste fra de og summen på obligatoriske ting kom på 11.500,-. I tillegg kommer kjøretimer, så det er veldig avhengig fra person til person hvor dyrt det blir.

Endret av opa
Skrevet

Tar lappen nå, regner med å havne på 20k. Det er dyrt, men du får en god opplæring i motsetning til for bare 5 år siden. Om du må ha ekstra opplæring på kontroll over selve sykkelen, eller om du stryker på oppkjøringen, kan du regne 25k.

Skrevet

Kjøreskolen jeg bruke da jeg tok bil lappen har følgene priser:

PAKKETILBUD - MC:

3 timers MC-teorikurs

Sikkerhetskurs på vei - 8 t

Sikkerhetskurs på bane - 4 t

2 Veiledningstimer

Leie av MC til førerprøven

+ 5 Kjøretimer

PAKKEPRIS KUN kr 14.650,-

+

Timespris kr: 600,-

www.larern.no

Skrevet

Ja med de prisene raste jo MC planene i dass med en gang. Fryktelig dyrt å måtte betale 15 000 + for og kjøre opp til sykkel. Får vel bare kose meg med ATV'n i en sesong til da og legge opp grunker :) Eneste positivet med det er jo at skiløypene er fritt vilt nå på sommeren, i stede for kun på natterstid på vinteren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...