Gå til innhold

[Løst]Hjelp til å koble til en E-SATA og Power-sak


Anbefalte innlegg

Hei, jeg fant ut at det fulgte med en slags ting som man fester på hovedkortet, også får man 2x E-SATA og 1x POWER bak PC'en.

 

SÅ lurer jeg på noen ting angående det.

 

På den metall-tingen som kommer bak pc'en, er det 2x E-SATA og 1x POWER, men de på de kablene som skal festet inni pc'en, er det en power, og 2 SERIAL ATA-kabler.

 

Betyr det at man skal koble de to SATA-kabelene til HK, samt power-kabelen til PSU, så får man 2x E-SATA på utsiden, eller tar jeg feil her?

 

Fint om dere kunne forklare litt rundt hvordan man fester den, og om det jeg sa over stemmer eller ikke :)

 

Hvordan strøm-kontakt skal kobles til, og hva kan man bruke den på utsiden til?

Ville vært smart å få satt denne opp, da jeg får en Ekstern HDD snart, med USB, Firewire og E-SATA

 

Legger ved noen bilder for å illustrere det.

 

Takker for hjelpen :)

post-157620-1240495941_thumb.jpg

post-157620-1240495966_thumb.jpg

post-157620-1240495981_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg kobler en Ekstern HDD til E-SATA-inngangen jeg akkurat fikk till å montere, kommer den opp under "Hardiskstasjoner eller "Enheter med flyttbare lagringsmedier" ? (Vista)

 

Hvordan klarer Vista å skille mellom den eksterne hdd'en og de interne hvis den kommer opp under flyttbar?

 

Takker for hjelpen :)

Endret av Fred7555
Lenke til kommentar
Hvordan strøm-kontakt skal kobles til, og hva kan man bruke den på utsiden til?

Ville vært smart å få satt denne opp, da jeg får en Ekstern HDD snart, med USB, Firewire og E-SATA

SATA-kablene kobles til hovedkortet\kontrollerkortet som med de andre diskene dine, strømkabelen kobles til PSU'en. Poenget med eSATA er å bruke interne disker eksternt. Maskinen vil ikke skille diskene fra hverandre. Om alt går knirkefritt, burde diskene dukke opp i diskmanagement.

Du vil også trenge en molex-til-sata strømkabel for å gi liv til diskene på utsiden av kabinettet, om du ikke har dette fra før.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...