Gå til innhold

Er det bare Mac som er lydløs?


khare

Anbefalte innlegg

Jeg trenger en ny laptop - og kravene mine er som følger:

  • 12 - 13.3 tommer
  • Kan ligge i fanget uten å forårsake brannskader
  • Lydløs

Og om maskinen klarer å kjøre Civilization 4, så er det et stort pluss :)

 

Jeg trenger ikke all verdens kraft, og kunne forsåvidt klart meg med Dell Mini 12, men har lest såpass mye negativt om bl.a. skjermen og den integrerte grafikken (GMA 500) på denne at jeg tror jeg skal styre unna.

 

Eneste alternativet jeg vet om som tilfredsstiller mine krav er en 13.3-tommers Macbook unibody, men disse starter på 11k. Vet du om noen andre små, bærbare maskiner som klarer seg med et jevnt viftesus under load, og ellers er helt stille?

Endret av khare
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har faktisk nettopp bestilt en thinkpad T400, mye pga de kravene du har. Lite varme, lite lyd, bra byggekvalitet (tastatur) og mulighet til å kjøre noen spill. Det som er ekstra nice med denne er at en kan (på noen modeller, den jeg bestilte hvertfall) switche mellom integrert og dedikert skjermkort. Jeg tror maskinen i utg.pktet er av de minst varmeutviklende, og om det da likevel blir for varmt kan du switche til det integrerte skjermkortet når du vil ha dn i fanget og surfe/gjøre enklere arb oppgaver på den. Lang batteritid på den er det også, 6 timer (6cellers batteri) eller 9-10 (9-cellers batteri).

 

Denne er jo 14,1 tommer, men det er jo bare 0,8 tommer mer enn 13,3. Og den er betraktelig billigere, kjøpte min for 9600,- på tilbud hos Multicom, og de har en billigere variant på tilbud hos Netshop for 8000, om jeg ikke tar helt feil.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Anbefaler Lenovo SL300! Har hatt den i en 2 måneders tid, er super fornøyd! lager ikke EN LYD! musestille, og den er kald konstant, under høy belastning også, da mener jeg slik at det er kald under den viss du kjenner! best av alt, koster 6999kr!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...