Gjest medlem-98070 Skrevet 22. april 2009 Skrevet 22. april 2009 Håper jeg fant riktig forum... Kunne tenke meg å prøve å spille poker online med penger. Hvilke sider anbefales? og hvordan funker systemet? Vil ikke registrere meg på noe lureri, eller noe der man ikke har sjangs til å vinne penger. Hehe Lurer på andre ting folk spiller på som ikke nødvendigvis er poker, der det er mulig å vinne penger spille med penger = spenning! Derfor trenger jeg litt tips til å få mer spenning ut av fritiden min. Haha. På forhånd takk
Zarfax Skrevet 22. april 2009 Skrevet 22. april 2009 hadde gått for pokerstars. Har spillt en del lekepenger (ja uten spenningen) og liker gameplayet etc. godt.
Gjest medlem-98070 Skrevet 23. april 2009 Skrevet 23. april 2009 Det tror jeg faktisk jeg også har gjort for en stund siden... men føler jeg er klar for betting nå...hehe. Noen som har erfaring med pengespill på pokerstars da? Btw: åssen er det med "lovlighet" på online betting som f.eks poker? Er det ikke ulolvlig i norge?
CCola Skrevet 23. april 2009 Skrevet 23. april 2009 Jeg spiller endel på www.bet365.com, og er veldig fornøyd med det. Kanskje litt for enkelt å sette inn penger er det eneste. Funker veldig greit, og er ei såpass stor side at det ikke er noe lureri. Har du lyst til å bette på sport og annet, er det også veldig enkelt å overføre penger fra feks poker. Det finns også egne turneringer for nybegynnere, som bare nybegynnere får spille på. Der er en god plass å starte.
Gjest medlem-98070 Skrevet 23. april 2009 Skrevet 23. april 2009 Hva er catchen med 1000 kr bonus? At du må spille opp alt og at du ikke får tatt ut?
CCola Skrevet 23. april 2009 Skrevet 23. april 2009 Altså, du må spille for alt ja. Men altså, da har du 1000kr å spille for, og du blir jo ikke å ta ut uansett. Skjønner du? Vanskelig å forklare, men du "får" jo pengene for å si det sånn. Mye spilleglede.
amouth Skrevet 23. april 2009 Skrevet 23. april 2009 Jeg spiller på fulltilt. Ikke noe lureri og bra gameplay. Anbefaler deg å spille der.
Musty Skrevet 23. april 2009 Skrevet 23. april 2009 som regel når du registrerer deg på en side får du en slags bonus når du setter inn penger. for eksempel kan det være at ditt første innskudd blir doblet, slik at hvis du setter inn 300 kr får du 600 som du kan spille for. Der er som oftest (sannsynligvis alltid) begrensinger på bonusen som du får, og den vanligste er vel at du kan spille med de som om det var dine penger, men du kan ikke ta de ut. selvsagt vil all gevinst du vinner med disse pengene være mulig å ta ut, men ikke selve bonusen.
Gjest medlem-98070 Skrevet 23. april 2009 Skrevet 23. april 2009 Makes sense... Hvis jeg setter inn 50 kr og får 1000 i tillegg så burde det vel ikke være så vanskelig vinne litt til og ta ut penga? Vil spille for å vinne penger jeg kan ta ut jeg, ikke bare spille for moro
CCola Skrevet 23. april 2009 Skrevet 23. april 2009 Altså, du får nok ikke 1000kr bonus om du setter inn 50kr. På bet365 iallfall tror jeg du får 100% bonus på hva du setter inn. Husker ikke nøyaktig hva det var, men det finner du fort ut. Pluss, du må sette minimun inn 120kr hver gang. Uansett bonusen spiller du jo får uansett, så om du eventuelt vinner penger får du jo ta dem ut.
Gjest medlem-98070 Skrevet 23. april 2009 Skrevet 23. april 2009 Forstår nå, du får bare 1000kr bonus hvis du allerede setter inn 1000? Så hvis jeg setter inn 50 kr som er minimusbeløp så får jeg 50 kr?
Musty Skrevet 23. april 2009 Skrevet 23. april 2009 ja det er som regel slik det fungerer, og du må spille HELE bonusen. det hjelper ikke å vinne litt for så å ta ut bonusen + litt. de vet nok hvilke kroner de har gitt deg i bonus og hvilke du har satt inn selv/vunnet
Gjest medlem-98070 Skrevet 23. april 2009 Skrevet 23. april 2009 Ja, hadde det vært så enkelt så hadde det nok vært for godt til å være sant Noen som har vunnet noe særlig online?
CCola Skrevet 23. april 2009 Skrevet 23. april 2009 Tja, jeg ligger ca i 0. Eller kanskje litt i minus. Men jeg gambler ikke mye. Bruker å være med på $2 turneringer. ^^ Morsomt. Om man vinner, vinner man alt fra $5-20. ^^ Det er morsomt da!
Gjest medlem-98070 Skrevet 24. april 2009 Skrevet 24. april 2009 Lastet ned og prøvd både Pokerstars og bet365, liker Pokerstars sitt oppsett/gameplay best. Er det like lett å miste/vinne ekte penger som lekepenger? Starta med 400 lekepenger, var fort oppe i 2000 Og hva skjer hvis nettet klikker litt under en pokerkamp? Kan du miste penger? Går ikke an å cheate med å disconnecte? Lurer også veldig på det med lovligheten, har hørt det er ulovlig å spille med penger online...
CCola Skrevet 24. april 2009 Skrevet 24. april 2009 Det er nok litt vanskeligere med ekte penger. For det første er det vell litt lureri for å få deg til å begynne å spille. For det andre er det bedre spillere på ekte penger. Men du starta jo bra da! Om nettet klikker får du ingenting tilbake, og du mister alt du har satset. Så nei, det går ikke an å cheate med å disconnecte. Det går vel kanskje å reconnecte, men om du feks hadde big blind, måtte du ut med det uansett. Det er vel lov å spiller poker på nettet utenfor Norge ja. Det tror jeg iallfall. ^^ Uansett, du blir nok ikke "tatt".
Gjest medlem-98070 Skrevet 26. april 2009 Skrevet 26. april 2009 Leste på pokerstars at om nettet ditt logger ut under all in, så får du et minutt eller noe på å logge på igjen før du har tapt... Vil begynne på pokerstars, men lurer på hvor mye folk satser... det som gjør det kjipt å spille med lekepenger, er at det alltid er noen ved bordet som har 10 ganger så mye penger som meg, og dermed styrer spillet ved å alltid satse ca like mye som jeg har totalt, sånn at jeg må gå all in før kortene i det hele tatt blir lagt ut på bordet (texas hold em). Hvis jeg taper så er jeg blakk, mens de med mye penger bare mister en brøkdel. Men ved bord der alle satser minimalt så pleier det å gå veldig bra liker å spille defensivt og satse lite, og da taper jeg som regel ingenting, og vinner alltid en smule mer enn jeg startet med, som gjør spillet morsomt. Må man ha spilt poker over lang tid og ha veldig god forståelse av spillet for å ha håp om å vinne noe som helst med real money?
Vargan Skrevet 27. april 2009 Skrevet 27. april 2009 Hei, (Advarsel, wall of text.) Før du hopper inn i pokerverdenen er det et par ting du må tenke over. VIKTIG: POKER ER IKKE EN SNARVEI TIL ØKONOMISK FRIHET, FOR DE FLESTE ER DET MOTSATT. Det frister jo med "lette penger", alt du trenger er jo å vinne og hvor vanskelig kan det være? Poker kan være/er minst like avhengighetsskapende som feks et MMO (WoW, WAR, EVE). Men i tillegg til tid satser du også penger. Risikoen for å skade deg selv økonomisk er stor! Å komme til det punktet hvor du tjener tilsvarende en deltidsjobb (eller mer) tar tid. For de få som får det til, er det kanskje 1år+ med MYE spilling, lesing og diskusjon. (Ja det finnes unntak, men de er det enda færre av!) NL Hold'em grunnleggende er et lett spill, men det tar tid å bli god. Du har sikkert mange venner som sier de er kjempegode, men med mindre de har store profitter å vise til er de ikke det. Beklager hvis det høres slemt ut. Hvis du vil tjene like mye som en deltidsjobb må du investere MINST like mye tid som du ville investert i en vanlig deltidsjobb i kassa på en matbutikk, og antakeligvis mer. Og du vil på de laveste nivåene ikke ha en like god timelønn. Lekepenger, såkalt "playmoney" er ikke sammenlignbart med realmoney-spill. Hvis du er god i playmoney, vil du antakeligvis tape hardt på realmoney da folk spiller annerledes og gjerne som idioter, da det ikke er noe ekte win/loss. Når det kommer til hvor mye du satser, er det opp til deg. Hvis du vil satse 10.000kr på en turnering skal det la seg gjøre, samtidig kan du også bare satse 5kr. Skal du være seriøs pokerspiller må du lære deg å bruke pengene på en slik måte at du ikke går konkurs, dette heter Bankroll Management. Eksempelvis, skal du spille 1-bords turneringer (Sit'n'Go's) burde du aldri satse mer enn 2% av din totale bankroll. Så spiller du $2 turneringer burde du starte med minst $100 på din konto. Skal du være ekstra safe burde du aldri satse mer enn 1% av din totale bankroll. $1 turneriger med $100 på konto. Dette konseptet forandrer seg litt hvis du spiller cashgames, men prinsippet er det samme. Hvis du allerede nå tenker, "Wow Vargan, har du røyket en sokk, du prater så mye tull?" Neida. Dette er en del av det, og en ganske basic og liten del. Det er også en psykologisk påkjenning for mange. Du vil oppleve å tape når du er favoritt til å vinne, og dette vil skje OFTE. Du vil bli sliten, irritert og kanskje også "/¤(/#(/%¤/"&%"/!!!". Takler du ikke såkalte "suckouts og bad beats" med et smil kan du like gjerne legge opp. Det er mulig å få det til, men det er ikke så lett som man tror når man først starter. Selv er jeg regular(Fast spiller) på low-stakes SNG og cashgames på Pokerstars og anbefaler denne siden. Jeg har spillt i 15måneder med noen lengre pauser og har fortsatt ikke tjent de store summene, selvom nivået mitt begynner å nærme seg det. Når det kommer til skatt, er du pliktig til å melde ifra og skatte på alle premier over 10.000kr. (En pot/en hånd i cashgames eller høy plassering i større turnering.) Kommer du til det punktet hvor du tjener nok til å være "selvstendig næringsdrivende" må du skatte på alt du tjener med 51%. Ja du blir tatt hvis du prøver å snike deg rundt loven. Så kan jeg skrive en kort versjon: Obs! Obs! Risikoen er stor får mental og økonomisk skade. Bankroll management, bankroll management, bankroll management. Håper det var til hjelp. Lykke til, V.
aspic Skrevet 27. april 2009 Skrevet 27. april 2009 (endret) Mange gode poeng i teksta til Vargan! Kjempepost altså. Eg har igrunn ikkje meir å tilføye, men vil berre henvise dykk alle til: Den store pokertråden, gøymt under Sport og trening/Annet Endret 27. april 2009 av aspic
Gjest medlem-98070 Skrevet 27. april 2009 Skrevet 27. april 2009 props, Vargan! Jeg kommer neppe til å starte med særlig store summer, kan nok bare drømme om å leve av poker er ganske fersk i poker, men har tenkt å ha det litt moro med småpenger så får jeg se hvordan det går... har spilt en del med play money for å lære meg spillet, gleder meg til jeg er klar til å prøve med real money har blitt advart mange ganger om at ingen spiller som med play money, så skal ikke tro jeg er god ennå og satse stort
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå