Gå til innhold

Hvordan Overclocker man prossessor og skjermkort osv?


Anbefalte innlegg

Hei! Bare lurte på om hvordan man overclocker prosessoreren og skjermkort, minne osv?

Kan noen fortelle meg om hvordan man gjør det ?

 

Prosessorenen min heter E4500 med 2.20 Ghz (skal oppgradere til E7400, (2.8Ghz))

Skjermkort Nvedia 8500GT (Skal oppgradere til Nvedia GTX 250)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Cpu og minne kan du klokke i bios, trykke del under oppstart.

Skjermkort klokker du inne i OS, men i alle tre tilfeller så må du ha bedre kjøling en stock for å kunne klokke noe særlig.

 

Skal du klokke på det nye utstyret?

 

 

Neinei det utstyret kommer om noen uker tror jeg men siden det kommer så tenkte jeg å prøve å overclocke bare for å teste. Kan du detaljere litt mer om hvordan man gjør det ? Husker ikke helt hva OS er og har null clue hva bios er :S

Lenke til kommentar

Om du har lyst til å lære å klokke må du nødvendigvis lese litt og kunne finne frem til informasjon.

 

For å finne ut hva bios er for noe kan du skrive bios inn i søkefeltet til google. Vil sikkert gi millioner av svar.

 

Du har allerede blitt fortalt hvordan du kommer inn i bios.

 

Ellers så hjelper det å poste akkurat hvilke komponenter du har. Det står enten på kvitteringen eller du kan finne ut av det ved å prøve SIW.

 

For å lære mer om klokking kan du enten lese i noen av de andre trådene som omhandler overklokking eller du kan finne en guide som omtaler dine komponenter og klokking. Når du har gjort det og har noen konkrete spørsmål så kan du stille disse om forklaringene i OC-guiden er utilstrekkelig

 

Lenke guide

 

Den enkle versjonen er gå inn i bios finn FSB og juster denne opp. Prøving og feiling som må til.

Lenke til kommentar
Og ikke les i Ic7 920,940,965- trådene som omhandler klokking på 1366/B plattformen.

Det er noe helt annet.

 

lol sorry for at jeg svarer så sent men prøvde å overclocke ... :S dere kan vel tenke hva som skjedde :nei: Hele pcen funka ikke vifta til prosessoren gikk så sakte at man kunne se bladene på den, og værste av alt ingen ting kunne fikses på. Kom ingen boot meny bare svart skjerm... men! etter 3 timer med desperate forsøk på å fikse det, kom jeg på at jeg bare kunne resette biosen, ved å dra ut det "memory" batteriet. Og det funka fett! Måtte bare fikse alt på OS når jeg boota pcen og nå er den i helt fin stand. Tror jeg skal prøve å være litt mer forsiktig neste gang:S

Lenke til kommentar

det er som regel en reset knapp på hovedkortet så du trenger ikke ta ut batteriet.

 

for å gi deg noen kjappe tips til ditt oppsett, søk på artikler som omhandler overklokking av din type hovedkort, men hvis du ikke kjører noen spesielt bra ram så kan du ikke overklokke noe særlig bra, eneste kjappe jeg kan tenke meg er at hvis du nå kjører 333 fsb så kan du prøve å øke den til 400, siden minnedivideren går likt på 333 og 400. du vil da få en ganske bra cpu overklokk men det er ikke sikkert kjøleren din er god nok, personlig rokker jeg nå en thermalright kjøler på cpu med en papst 120 vifte på. holder cpu (e8400) på 3.6 ghz med en load temp på 41 c.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...