Gå til innhold

Ustabil PC

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har funnet en midlertidig løsning til jeg får nytt kort nå...

Fra før har det jo vært slik at jeg, som så mange andre med KR7A og Athlon-prosessor, har måttet overklokke til minst 138 MHz FSB for at kortet i det hele tatt skal kjøre stabilt. Det har funka bra i ett år nå.

Men nå, får jeg totalkræsj på alt over FSB på 130 MHz (og CPU Fast Command Decode på høyere enn Normal). Pussig. Maskina er ustabil nå også, men med FSB på 130 får jeg da i det minste brukt PC'en... Men nå har jeg bestilt NF7-S v2.0. :)

Edit: Glemte å skrive at errorbeskjeden jeg får med Memtest på test 5 begynner med "Unexpected Interrupt - Halting (...) Type Divide (...) etc".

Forresten: Jeg har nå et SMC EZ 10/100 nettverkskort. Er det intregrerte nettverkskortet på NF7-S bedre enn det jeg har nå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk for alle svar folkens. Bare ett spørsmål til nå.... 8)

Jeg kom til å tenke på en ting: Hva om det er min mislykkede modifisering av prosessoren (prøve å koble sammen L1-broene) som har f***a opp hovedkortet? Eller er det svært lite sannsynlig, kanskje? Hvis det skulle være så, hadde det jo vært kjedelig å ødelegge det nye kortet også. :p

Skrevet

Har at litt samme probleme selv, tror jeg skal kjøre en minnetest.. :oops:

Men problemet skjer bestandig når jeg er på internett?(særlig msn)

En dag er prøvde jeg å regne sammen hvor mange mp3 jeg hadde via å trykke på egenskaper da kom det fram error og der sto det noe om minnet!

Etter maskinen min har restartet seg kommer jeg med en gang innpå bios...

Hvor kan jeg laste ned den minnetesten?

Skrevet

Hvor kan jeg laste ned den minnetesten?

www.memtest86.com. Meget bra - anbefales! Install-fila lager en bootbar diskett (NB! Kan ikke leses fra Windows). Ved å boote unngår du påvirkning fra OS og annen software etc.

Hvor lang én gjennomkjøring med testen er, avhenger av hvor mye minne du har. Men du bør tenke på å kjøre den i mange timer (den går kontinuerlig).

Memtest var til stor hjelp for meg i begynnelsen med KR7A-kortet mitt, da jeg måtte eksperimentere meg fram til innstillinger som var stabile. :)

Skrevet

Har funnet en løsning som gjør at maskina er stabil til jeg får meg nytt hovedkort: Klokke ned til 100 MHz FSB... (både RAM og CPU) Kjipt, men stabilt nå...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...