Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]CPU støttes ikke av HK


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er du sikker på dette? Når jeg ser på produktinformasjon for hovedkortet ditt står det at dette kortet støtter databushastighet opptill 1333 MHz, og den nye prosessoren du kjøpte kjører en bushastighet på 1333 MHz. Ser ikke noen grunn til at dette ikke skal fungere. Har du sjekket bios oppdateringer for hovedkortet? Mulig jeg tar feil, men etter det jeg ser skal dette fungere sammen. ;)

Lenke til kommentar

Tusen takk for tipsene folkens! Jeg ble så skuffet da dette ikke virket at jeg sjekket det dere skrev, søkte litt på google, og etter litt om og men fikk jeg det til å virke!!

 

Det jeg måtte gjøre var;

Flashe med siste BIOS, som visst nok retter en feil med klokkehastigheten.

PCen startet, men slo seg nesten straks av.

Kjølevifta som fulgte med Q8300 var liten og rett og slett slaskete laget; en av pinnene som holder en av de fire festeskruene var skjev, og da jeg dyttet den på plass knakk den. Så jeg satte inn min gamle kjølevifte (standard) som fulgte med Duo6400-prosessoren jeg hadde tidligere.

PCen startet, men slo seg raskt av, før jeg fikk startet Windows.

Så fjernet jeg den lille svarte biten som lå i halvparten av strømforsyningsstøpselet til hovedkortet, og satte inn den store kontakten fra strømforsyningen. Tror det øker fra 1,8 V til 2,1 V, men jeg var så irritert over at jeg ikke fikk det til å virke at jeg gjorde det likevel.

 

Og WROAAAAR!!! Startet som bare f@3n!

 

Ah, så nå skal jeg sjekke hva jeg får i 3Dmark. :)

Lenke til kommentar

Det var det som var saken i siden som jeg linket til ;)

Bra du fikk det til :)

 

Til senere så kan du jo ha i bakhodet at en PC starter selv om ikke kjøleren er påmontert. Pc'en slår seg ikke av føre den når rundt 90 grader, noe som ikke skjer på sekunder

Endret av Wikipedersen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...