Gå til innhold

Rimelige hodetelefoner/plugger til trening


srbz

Anbefalte innlegg

Jeg lurer litt på å kjøpe meg en ipod shuffle til å trene med (jogging etc), og lurer også på å skaffe meg noen hodetlf/plugger som jeg kan bruke med denne.

 

Jeg har både skullcandy og sennheiser utenom, men jeg er usikker på hvorvidt disse egner seg til løping. Kanskje sennheiser går til nød, men jeg tror heller jeg satser på plugger. Nå er saken at jeg hater plugger siden de rett og slett ikke sitter på meg, så jeg trenger noe som går rundt ørene.

 

Noen som har forslag til gode plugger til treningsbruk, som faktisk sitter på plass under fysisk aktivitet?

 

edit: Jeg akter ikke å legge veldig mye penger i det. God lyd er viktig, men jeg er ikke særlig kresen egentlig (bombe ettersom jeg har skullcandy) og de bør helst ikke koste mer enn noen få hundrelapper.

 

edit2: disse her var egentlig bittelitt i dyreste laget, men de så veldig aktuelle ut. Noen som har erfaringer med disse til treningsbruk?

Endret av srbz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du tenkte på å kjøpe den nye Shuffelen, anbefaler jeg deg å kjøpe Sansa Clip i stedet. Den er litt større, men fortsatt veldig liten, lydkvaliteten er ganske mye bedre, den kan festes med en clips omtrent overalt, du har en liten skjerm så du ser hva du velger og den koster også mindre. Bare 300 kr for 2 gb på elkjøp ;)

Lenke til kommentar
Blir det ikke vrient med egne hodetelefoner eller plugger når hjertet av iPod Shuffle egentlig er hodetelefonene som følger med, for det er jo der du har knappene.

Du har jo knapper på spilleren også, regner vel med disse er like brukbare.

Hvis du tenkte på å kjøpe den nye Shuffelen, anbefaler jeg deg å kjøpe Sansa Clip i stedet. Den er litt større, men fortsatt veldig liten, lydkvaliteten er ganske mye bedre, den kan festes med en clips omtrent overalt, du har en liten skjerm så du ser hva du velger og den koster også mindre. Bare 300 kr for 2 gb på elkjøp ;)

Jeg tenker fortrinnsvis på den gamle utgaven. Ser nå at den nye mangler knapper og slikt på utsiden. Da blir første svarpost fort veldig vesentlig. Men jeg skal se om den gamle modellen er tilgjengelig fortsatt.

Creativen var ikke et dårlig forslag, er selv langt mer fan av creative enn apple, men nå traff ipod shuffle behovet mitt perfekt.

Om behovet er for større plass, så er iPod Nano et veldig godt alternativ, men til en helt annen pris.

 

Om du går med t-skjorte kan du kjøpe armfeste som du kan feste på armen under ermet på t-skjorta = slik at du ikke får stygt skille etter solen.

Jeg har creative zen x-fi fra før, men jeg føler denne blir for tung å dra på når jeg løper.

Liten pris + liten vekt = jeg er solgt. Trenger ikke mer enn 1 GB lagring heller, skal tross alt ikke dra med meg hele musikkbiblioteket når jeg løper.

 

For all del, takk for gode tips. Men jeg føler ikke svarene var veldig relevante for spørsmålet, med unntak av det første. Noen som har erfaring med pluggene i førsteposten, eller andre gode anbefalinger?

Lenke til kommentar

Takk for tips. Jeg har jobb der vi bl.a. forhandler Ipod, og dermed får jeg hyggelig pris. En halvtime etter min forrige post var Ipod Shuffle anskaffet. Creative er sikkert ikke dårlig, vel mulig den er bedre på lyd og slik, MEN:

 

1. denne mp3-spilleren skal utelukkende brukes til trening (løping)

2. når jeg løper gir jeg beng i hvor godt mp3-spilleren utnytter 256 kbps eller bedre kvalitet. Fokus er på å overleve syv og en halv runde rundt 400-metern, og musikk skal ta fokus bort fra min egen anstrengte åndedrett

 

Ipod Shuffle er:

-minst, aller aller minst. I verden

-trenger ikke betjening

 

Derfor er ikke fokus lenger på hvilken mp3-spiller som er best egnet mitt forbruk, men hvilke hodetelfoner som er det (til akkurat denne typen forbruk altså). Til daglig har jeg andre hodetelefoner som jeg ikke akter å bytte ut.

I første omgang tror jeg egentlig jeg skal forsøke å løpe med PX100. Hvis de sitter bra nok, går jeg for den ordningen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...