Gå til innhold

Kræsj etter installasjon av ny RAM


nassenØF

Anbefalte innlegg

Hei.

 

 

Installerte nylig 4GB ram på min nåværende pc, av samme type som den gamle.

 

Etter installasjon av de nye 4 GB, har jeg opplevd at enkelte programmer kræsjer, og en bluescreen. Bluescreen har jeg aldri tidligere hatt, og aldri noen særlig problem med at programmer kræsjer.

 

Total har jeg 8GB ram på dette hovedkortet!

 

Kjører Windows XP 64 bit SP2.

 

Noen som har et klokt svar, hvorfor pcen har blitt vrang etter installasjon av mer ram , selv om den er av samme type ?

 

 

Mvh Eivind

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er nForce vi snakker om. Slikt skjer og det er svært lite du kan gjøre med det.

Egentlig takler minnekontrolleren 4 fulle slots heller dårlig og 8gb RAM på slike kort er regnet som ekstremsport.

Kjør enten med 2 slots eller spander på deg ett VESENTLIG bedre hovedkort med Intel brikkesett.

 

Nvidia sine brikkesett til 775 plattformen er pill råtten tvers igjennom.

Om du vil vite mer er det bare å søke på nForce og Intel her på forumet så får du se at du er ikke den eneste.

Er også det samme brikkesettet som 650i du har så alle problemer med 650i finnes hos deg også...

Endret av 007CD
Lenke til kommentar

Liten update her!

 

 

Problem muligens løst. Tok en WMD ( Windows Memory Diagnostic ) og fant ut at den ene av de 2 nye brikkene jeg kjøpe , ikke fungerer som den skal. :mad:

 

Får opp masse errors , blandt annet LRAND og WMATS+. Noe som gir svar på hvorfor bluescreen og andre crash'es. :w00t:

 

Denne brikken går da under defekt , så den er på vei tilbake til komplett!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...