Gå til innhold

[Løst]Hvor får man kjøpt sensorrens til en billig penge?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette er en link til både sensorswab og rensemiddel.

 

http://www.fotovideo.no/aspx/produkt/prdin...aspx?plid=11299

 

NB! Det er viktig at renseswaben er tilpasset sensorbrikkens størrelse og rensevesken ikke etterlater seg rester.

 

Det endte med kjøp av dust wand kit og dust - aid platinum .

 

Regner med at dette fikser biffen. Det ser ut til at sensoren har rester av et eller annet belegg, til tross for at jeg har blåst den ren med trykkluft (kompressor). Så våtrens vil nok komme til sin rett. :yes:

Lenke til kommentar
som PerB sa, sensor swab og rensemiddel. Det løser det meste. jeg bruker det omtrent en gang i måneden

 

photographic_solutions_sensor_swab_nr_2_-1848707168_0.jpgphotographic_solution_eclipse_rensevaeske_-1778624284_0.jpg

 

utrolig lettvindt å bruke. Ekke akkurat "billig". Men kjøper du det, så har du renseutstyr i lengre tid.

 

Skjønner, men regner med at de greiene jeg har bestillt fikser biffen... Det virker en del mer prisgunstig spør du meg.

Endret av ostenXX
Lenke til kommentar
Hvordan blir man kvitt hudfett? sliter med dette på diverse objektiv og filtre.

Det gjør man enkelt ved å vaske fingrene i såpevann som ikke etterlater rester. F.eks zalo-vann eller vindusvask. Hudfettet kommer naturlig tilbake etter en stund så man må passe på å vaske fingrene før man skal ta på objektiver og filtre.

 

Forøvrig er det enklere å passe på at man ikke tar på glassflatene.

 

(Det er ikke meningen å spore av tråden her, kun avslutte en avsporing så kjapt og enkelt som mulig.)

Lenke til kommentar

Flott! Takk for svar. Jeg skal ta å sjekke ut de nevnte hjelpemidlene, og jeg beklager veldig at jeg sporet av i forhold til trådens opprinnelige tema.

 

Skal passe på å alltid ha med en Zalo-flaske, slik at jeg kan vaske hendene til alle barn som måtte være i nærheten :innocent:

 

Back to topic.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...