Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Audi A3 2000 mod problem.


Anbefalte innlegg

Har et problem med min audi a3 2000 mod. Når jeg var ute å kjørte sluttet plutselig speedometeret å virke. Står helt i null. Sjekket sikringene og sikringen som visstnok skal gå til reverslysa hadde gått. Byttet denne og speedometeret virket igjen. Ihvertfall i 20 sekunder. Så gikk sikringen igjen. Prøvde å bytte en gang til men det samme skjedde. Noen som vet hva som kan være galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har prøvd å ta ut ledningen til reverslysa, ta ut pærene til reverslysa og jeg har tatt av ledningen til oljesensoren fordi den lyser også. Da jeg tok ut ledningen til oljesensoren og byttet sikringen så virket speedometeret ganske lenge faktisk. Men sluttet igjen og virke etter noen minutter. Kan det være feil på denne? Noen som har fler forslag?

Lenke til kommentar

Det høres ut som en kortslutning et sted ihvertfall. Siden det tydeligvis er litt tilfeldig hvor lenge sikringene holder vil jeg gjette på at en eller annen ledning ligger og "gnager" mot en metalldel og kommer i kontakt med jord av og til, og dermed har du en kortslutning som tar sikringen. Jeg har ingen anelse om evt. hvor på bilen det kan være, men det naturlige ville være å sjekke ledninger som tilhører utstyret som den aktuelle sikringen er til.

Lenke til kommentar
Var feil i instrument panelet ja... Måtte bytte hele driten og bestille fra tyskland. Kommer på 5300 kr. :(

Min historie:

Jeg hadde en 2002 Audi A3 Quattro. Jeg fikk byttet serviceintervallet på merkeverksted pga at jeg kjørte "for lite" for langtidsservice.

Vel hjem fra verksted og instrumentpanelet oppførte seg rart. Dieselmåleren hoppet og danset, turtelleren "sov" de første 2-3 minuttene etter at jeg startet og speedometeret levde sitt eget liv.

Neste dag startet ikke bilen i det hele tatt. Startsperren hadde koblet seg inn. Dessuten lyste alt opp, og da mener jeg *alt*. "Juletre på speed" fikk en helt ny mening :D

Vel, vel - måtte bare ringe verksted og få de til å hente bilen med lastebil.

 

Verkstedets konklusjon: *Virus* !! i instrumentpanelet. Nytt fra Tyskland og det tok 5 uker. Hadde heldigvis ennå nybilgaranti og mobilitetsgaranti, så jeg hadde leiebil og instrumentpanelet ble byttet gratis. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...