Gå til innhold

[Løst]Recovery funksjon hjelp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Tja, nå ble jeg litt usikker. Hvis man ikke har gjenopprettingskonsollen som et oppstartsalternativ, kan man ordne dette enten ved å bruke xp cd'n eller om man f.eks. har ei i386-mappe med nødvendige filer. Man kan da gjøre følgende:

I kjør-feltet, skriv: stasjon:\I386\WINNT32.EXE /CMDCONS (gjelder cd-rom. Stasjon = bokstavbetegnelsen til cd-rom).

Hvis I386-mappa ligger på pc'n (typisk C:), så kan i386 ligge andre plasser. I ditt tilfelle ser det ut som om du har en reinst...-mappe i system32-mappa. Om dette er riktig i386-mappe for dette tilfellet, vet jeg ikke. Mulig du kan skrive:

c:\windows\system32\reinst... (vet ikke hele navnet\i386\winnt32.exe /cmdcons

Får du valget om å installere recovery console når du kjører Combofix?

Hvis, så er nok det en grei løsning.

Endret av norbat
Skrevet

Det som skjer er at du i oppstarten vil få et valg om å starte gjenopprettingskonsollen (er satt til å vises i 2 sekunder). Hvis du ikke gjør noe, booter pc'n som vanlig.

Skrevet

Så nå når du starter pc'n ligger gjenopprettingskonsollen som et oppstartsvalg?

Det høres bra ut :)

Hvorfor du fikk bsod, vet jeg ikke. Antakelig bare et forbigående problem.

Har du sjekket at gjenopprettinskonsollen fungerer? Hvis ikke, er det lurt å gjøre det slik at du vet at det fungerer om du noen gang har behov for å bruke det.

Skrevet (endret)

Tror det tar ca. 7 MB :)

Edit: Men når du fikk bsod første gang, så er det ikke utenkelig at du vil får det igjen om du prøver å intallere recovery consolen.

Endret av norbat

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...