Gå til innhold

PCen min tar ikke Crysis - hvor er flaskehalsen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en stasjonær maskin med følgende spesifikasjoner:

ATI Radeon HD4870X2 2GB

Intel Core 2 Duo E8500 (overklokket til 3.5 GHz)

ASUS P5Q PRO

4 GB DDR2 Corsair RAM

Windows Vista Ultimate 64-bit

Jeg klarer 10-15 FPS når jeg kjører Crysis Warhead på 1920x1200 med Ultra High. Hvilken komponent er det som trekker ned på maskinen min?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, er ikke mange maskiner som klarer ultra high på Crysis med bra fps, kan du ikke sette ned grafikken til bedre fps? jeg ville sagt cpu om du fremdeles krever ett svar..

Skrevet

Det er bare at Vista generelt krever en del mer en vanlig XP, + 64bit pleier å være noe mer ustabilt enn 32 bit.. (Eller er jeg helt på jordet nå?)

Skrevet

Ser du ikke nevner harddisken din, noe som også er viktig for en optimal PC. ikke vet jeg, men kan jo hende at du må foreta oppgraderinger der ...

Skrevet
Oppdaterte drivere?

Ja. Samtlige drivere er oppdatert. Men hvilke komponenter er det jeg må bytte ut for å nå 60 fps?

Grafikk-kortet.

Du får ikke 60 fps på den oppløsningen med 4870x2. Du må nok sette enda ett i CFX, eller kjøre tri/quad sli for at det skal gå.

Det finns nesten ikke en maskin som klarer 60 fps på de instillingene

• 4 uker senere...
Skrevet (endret)

Hei, du har litt lav fps ja, hvis du har oppdaterte drivere bør du få rundt 20fps. Nå må du (og alle dere andre på forumet) huske på at Crysis orginalt er et gursomt dårlig optimalisert spill, men det er lett å fikse på. Du må laste ned en config herfra og spille i dx9, da kan selv jeg med min hw(signatur) klare Crysis med en kvalitet som overgår Very High og en fps på rundt 30.

Crysis er egentlig et godt laga spill, men jeg tror programererne har hatt det litt stressende i slutten. Motoren (Cryengine2) er kjempegod, men MÅ stilles litt om via en config får at spillet skal få den kvaliteten og ikke minst fps'en den fortjener.

Endret av lars_era

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...