Gå til innhold

Vis frem dine medaljer!


xSamuraix

Anbefalte innlegg

Noen som har militære eller sivile medaljer de ønsker å vise frem? Har i det siste fått en utrolig fascinasjon av medaljer og ordener, spesielt i militær sammenheng.

 

Legg ut dine, reproduksjon eller ekte vare, hvis du har noen. Skal selv slenge ut bilder av mitt Ridderkors Første klasse repro senere!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som har militære eller sivile medaljer de ønsker å vise frem? Har i det siste fått en utrolig fascinasjon av medaljer og ordener, spesielt i militær sammenheng.

 

Legg ut dine, reproduksjon eller ekte vare, hvis du har noen. Skal selv slenge ut bilder av mitt Ridderkors Første klasse repro senere!

 

Tenker du på Eisernes Kreuz her? Det fantes flere klasser av Ritterkreuz, men det var kun Eisernes Kreuz som ble tildelt i første og andre klasse.

Endret av Totenkopf
Lenke til kommentar

Fikk en del medaljer da jeg drev med fotball, og diplom på 17-mai. Noe mer kan ikke jeg drasse opp med. :D

 

Vet det skal være mulig å få medalje om man går diverse fjellruter et viss antall ganger. Kanskje jeg burde prøvd meg på det.

 

Edit:

 

Til trådstarter: Anbefaler deg å ta en titt her: Myntverket

 

Selger en del medaljer der. Kommer også mye nytt i sortimentet jevnlig. Nå er det feks mulig å få tak i fredsprismedaljen i både gull og sølv

Endret av Hunter147
Lenke til kommentar
Tviler det er så mange på forumet med noe å vise frem bortsett fra Verneplikts medaljen ;). Har en drøss med militære merker som skarpskytter merke osv men dette teller vel ikke :p.

 

Jeg har Nijmegenmedaljen med forgylt krone i bronsje i tillegg til vernepliktsmedaljen og noen merker av ymse slag (av de militære):D

 

Når det gjelder båndstriper for idrettsmerker, har man kuttet kraftig inn på disse da idrettspersoner ikke skal virke mer dekorert enn de i utenlandstjeneste.

 

Norge er forresten et land som er gjerrig på medaljene sine, det er ikke noe man oppnår med letthet, slik som i f.eks. USA. Der har man også avedelingsmedaljer.

 

Edit: Ingenting er som medaljer man har oppnådd selv.

Endret av KVTL
Lenke til kommentar

Opplevelse å gå Nijmegen, og som du sikkert gjettet så har jeg gått den to ganger. Første gang meldte jeg meg på uten å tenke over hvor langt 16 mil egentlig var, og andre gang var fordi jeg bare måtte bekrefte at dette var noe jeg klarte. Men mer enn det tror jeg ikke gidder, så er ikke av den typen som går den 10+++ ganger.

 

Ellers greit å ha med ekstra par med sko. Opplevde halvveis dag 3 siste året at jeg ikke fikk ned beinet mitt. Endte med å skjære vekk tuppene på skoene, og ganske mye av sidene. Strengt talt gikk benet mitt over sålekanten, og gikk slik i 6 mil.. Hadde jeg vært smart å tatt med meg et par til i en større størrelse, så hadde det gått bra. (Egentlig så viste jeg at skoene var bittelitt trange allerede før jeg reiste ned).

 

Men regn med at du får dumme spørsmål ala "Betale for å gå", "Gjøre slik frivillig" osv. Men for meg som var 17 år første gang, så var bare reisen og oppholdet en fin erfaring.

 

OBS: Ikke sammenlign med 3- mila. Blir egentlig to helt forskjellige ting. (Skulle gått 3-mila en gang til egentlig, da hadde jeg fått den i sølv).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...