Gå til innhold

K7T266pro2 with TBred, Barton and Thorton CPU!!!!


maggri

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nåja.. jeg har kjørt min T-bred B XP2100+ på mitt gamle Abit KT7 hovedkort, uten noen mods av CPU, bare voltmod på hovedkortet.

Får kjørt med de høyeste multiplierene på hk'et.(fra 10 og oppover, prøvde ikke så mye siden alt under 2Ghz ikke var aktuelt)

 

Kjørte prosessoren på 2650Mhz@2,07v. Husker jeg ikke feil kjørte jeg FSB på 110 noen tilsier at hovedkortet merkelig nok kjørte 24x multiplier.(stod vel på 12above i bios)

 

Poenget er hvertfall at fint klarte å kjøre disse hastighetene uten noen multiplier mods av noe slag.

Lenke til kommentar
Hva står vcore volten din på nå? mp? Hvilken kjøling har du?

 

12x200=2400Mhz

Kjører 1.85v for å være på den sikkre siden. Men kjører etter det jeg vet også helt stabilt på 1.8v.

Har en Alpha PAL 8045 med en 37db Papst på. Vifta kjører ca. 8v fordi jeg bruker rheobus.

Lenke til kommentar
Er det så at hovedkortet som er omtalt (som jeg selv har) har en maks øvre grense på multiplier? Hva er i så fall denne grensen? Lurer på å kjøpe meg en XP 2400+ til dette hovedkortet, men hvis mp'en ikke går høyt nok, så er jo det litt bortkastet. Noen som vet?

 

Xp2400+ kjører med multiplier 15 ( 15*133=1995 MHz )

 

:)

Lenke til kommentar
Så dette betyr at KT266a-Pro2 klarer fint en XP2400+, siden høyeste multiplieren til dette hovedkortet er 15?

 

Ja hovedkortet klarer fint å kjøre en XP2400+ etter at du har "C 37-modet" kortet, og lagt inn biosversjonen du finner link til i starten av denne tråden. 8)

Lenke til kommentar

Jeg har et asus a7v266-e kort og venter en xp1700-b.

Ser i bios at man kan stille på fsb til 5/15 helt nederst på lista.

Hvordan velger jeg mellom 5 og 15? gjøres dette automatisk?

Hadde vært kjipt med 5 * 166 da :-? (haha håper på 166)

 

Har ingen peiling jeg så jeg håper på svar :p

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Litt nytt :woot:

 

Hovedkortet støtter nå Thorton. :woot:

 

Som Alle vet så er dette bare en Barton med 256 KB chace istedenfor 512 KB. og med 266 FSB istedenfor 333FSB.

 

Jeg skrøt vel på meg at jeg skulle gjøre mod`n. i sommer men.....det ble ikke noe av. Jeg feiget ut og håpet på at noen ville teste med barton....TBred er jo nesten helt lik Barton :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...