Gå til innhold

Samsung T220 blør mye bakgrunnsbelysning


Gjest Slettet-IBL5Pam9QB

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-IBL5Pam9QB

Investerte for noen få uker siden i ny PC, og kjøpte i den forbindelse en Samsung T220. Etter å ha brukt den en stund, synes jeg imidlertid at den blør veldig mye bakgrunnsbelysning. Hvis jeg får opp et skjermbilde som skal være svart, er det nærmest helt grått i kantene. Er dette en kjent svakhet på denne skjermen? Eller er det et like stort problem på alle skjermer med TN-panel?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kikker akkurat på den skjermen selv nå på nettet, du har vel ikke dynamic Contrast på tipper jeg blant annet. Trodde den skulle være ganske bra den skjermen etter jeg leste denne testen her: her

 

Alle tn paneler er vel litt utsatt for det mer eller mindre ja, min 226bw har også det, men jeg legger aldri merke til det lenger, derimot gjorde jeg det i begynnelsen når jeg fikk den.

Endret av AllColor
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB

Den har 20000:1 dynamisk kontrast. Uansett synes jeg ikke den er noe særlig. Det veldig ille på alle kanter untatt nedre. Man ser en 6 - 7 cm bred stripe som er bredest på midten og tynnere mot hjørnene, som blir gradvis gråere jo lengre ut mot ramma man kommer.

 

Men sett at jeg ville bytte den, hvilke skjermer i samme prisklassen 2000 - 2500 er bedre på dette? Er Dell sine skjermer noe særlige? Har kikket litt på E2209W. Synes det virker snasent med to slike på skrivebordet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...