Gå til innhold

BK:den ensomme krakken


dan83

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hmmm, vet ikke heilt å e syns,

var noe merkeli perspektiv, føler jeg vil se mere av det til høyre, selv om jeg kansje ikke vil det.

hvilket av dem som er best, får jeg heller ikke bestemt meg for,

tror det beste bildet hadde vært en kombinasjon av dem alle.

benken og bakken fra bilde 1, himmel fra bilde 2. og veien og jordene fra bilde 3...

men et fint forsøk

Lenke til kommentar

Vel, her støter du på et klassisk problem med belysning...dersom motivet skal bli adekvat belyst blir himmelen utbrent, hvis himmelen ikke skal bli utbrent blir motivet for mørkt. Med andre ord så ville HDR ha lønnet seg her. Syns at benken blir for mørk. Syns også at motivet ikke er særlig spennende.

Lenke til kommentar
Vel, her støter du på et klassisk problem med belysning...dersom motivet skal bli adekvat belyst blir himmelen utbrent, hvis himmelen ikke skal bli utbrent blir motivet for mørkt. Med andre ord så ville HDR ha lønnet seg her. Syns at benken blir for mørk. Syns også at motivet ikke er særlig spennende.

 

 

Trenger ikke HDR, trenger NDG filtere ;)

Lenke til kommentar

hmmm...når jeg ser på bildene nå så skjønner jeg egentlig hvor kjedelig bildene er, tror jeg lider litt av savnen etter sikkelig motiv! :hm:

 

Kan nesten ikke vente til sommerene hvor jeg kan prøve meg på noen sikkelig skogs bilder :p

Endret av dan83
Lenke til kommentar
Vel, her støter du på et klassisk problem med belysning...dersom motivet skal bli adekvat belyst blir himmelen utbrent, hvis himmelen ikke skal bli utbrent blir motivet for mørkt. Med andre ord så ville HDR ha lønnet seg her. Syns at benken blir for mørk. Syns også at motivet ikke er særlig spennende.

 

 

Trenger ikke HDR, trenger NDG filtere ;)

 

Mener du gråfilter? Ja, det kunne ha hjulpet, men det spørs om ikke det blir for fislete for et bilde som dette (pga dets dynamiske omfang)

Lenke til kommentar

Da jeg så på disse bildene kom jeg til å tenke på mitt eget bilde av et lignende motiv ("Benken står klar"), og der ser jeg faktisk flere fellestrekk mellom våre bilder :new_woot:

Ser at vi har prøvd på mye av det samme, og har vel kanskje havnet i samme fella med tanke på lysforhold...

Fine bilder, men har desverre ingen tips til filter o.l.

Tenker på det samme her, kunne nok gjort mye med bildet!

 

Stå på :)

 

P.s, ikke for å kuppe tråden eller noe, vil bare vise deg bildet mitt uten at du skal måtte lete etter det.. Si fra, så fjerner jeg det.

 

 

Lenke til kommentar
Vel, her støter du på et klassisk problem med belysning...dersom motivet skal bli adekvat belyst blir himmelen utbrent, hvis himmelen ikke skal bli utbrent blir motivet for mørkt. Med andre ord så ville HDR ha lønnet seg her. Syns at benken blir for mørk. Syns også at motivet ikke er særlig spennende.

 

 

Trenger ikke HDR, trenger NDG filtere ;)

 

Mener du gråfilter? Ja, det kunne ha hjulpet, men det spørs om ikke det blir for fislete for et bilde som dette (pga dets dynamiske omfang)

 

NDG står for Natural Density Graduated, er ikke sikker på om det er gråfilter på norsk!?

Uansett, under omstendigheter som dette, hvor man skal ta bilde av feks en solnedgang og ønsker å beholde forgrunnen riktig eksponert(eller himmelen eventuelt), så er slike filtere perfekt.

 

Tror ikke man finner en eneste god landskaps fotograf som ikke benytter seg hyppig av NDG filtere!!!

Lenke til kommentar
Da jeg så på disse bildene kom jeg til å tenke på mitt eget bilde av et lignende motiv ("Benken står klar"), og der ser jeg faktisk flere fellestrekk mellom våre bilder :new_woot:

Ser at vi har prøvd på mye av det samme, og har vel kanskje havnet i samme fella med tanke på lysforhold...

Fine bilder, men har desverre ingen tips til filter o.l.

Tenker på det samme her, kunne nok gjort mye med bildet!

 

Stå på :)

 

P.s, ikke for å kuppe tråden eller noe, vil bare vise deg bildet mitt uten at du skal måtte lete etter det.. Si fra, så fjerner jeg det.

 

 

 

Du var nok litt mer heldig med forsøket ditt, men så hadde du jo mye flottere motiv også....virker som det er fint landskap i området der du bor!?

 

Uansett, disse bildene tar jeg egentlig ikke så veldig seriøst, jeg ser mer på dem som øving til jeg finner et sikkelig motiv som det er virkelig verdt å gjøre et sikkelig bilde ut av :)

Lenke til kommentar
Da jeg så på disse bildene kom jeg til å tenke på mitt eget bilde av et lignende motiv ("Benken står klar"), og der ser jeg faktisk flere fellestrekk mellom våre bilder :new_woot:

Ser at vi har prøvd på mye av det samme, og har vel kanskje havnet i samme fella med tanke på lysforhold...

Fine bilder, men har desverre ingen tips til filter o.l.

Tenker på det samme her, kunne nok gjort mye med bildet!

 

Stå på :)

 

P.s, ikke for å kuppe tråden eller noe, vil bare vise deg bildet mitt uten at du skal måtte lete etter det.. Si fra, så fjerner jeg det.

 

 

 

Du var nok litt mer heldig med forsøket ditt, men så hadde du jo mye flottere motiv også....virker som det er fint landskap i området der du bor!?

 

Uansett, disse bildene tar jeg egentlig ikke så veldig seriøst, jeg ser mer på dem som øving til jeg finner et sikkelig motiv som det er virkelig verdt å gjøre et sikkelig bilde ut av :)

 

Vet ikke om jeg skal påstå mitt forsøk var noe særlig bedre, men det skal være sikkert at det er et herlig landskap her oppe, og ufattelig mange motiver, om man bare tar seg tid til å se...

Noe jeg prøver mer og mer på. Er ikke lett å se trærne for bare skog eller noe sånt :!:

Alle mine bilder er forresten fra Andøya, og her er jeg fra :new_woot:

Lenke til kommentar
Har du ikke noe annet å tilføye når du likevel har tatt deg tiden (eller bryet) med å kommentere det åpenbare?

Dette er en type bilde jeg ser på som VELDIG vanskelig å kommentere, jeg tok meg bryet fordi tråden lå øvest på BK lista så veldig mange ganger når jeg sjekket innom i dag/i går.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...