Gå til innhold

Batteriproblem med bærbar HP-maskin


Anbefalte innlegg

Har en HP Pavilion dv9655eo

 

fungert fint i 1,5år nå, men her om dagen tok den kvelden :cry:

prøvde å skru den på og den starta opp, begynte å laste windows, så slo den seg av

prøvde igjen og den kom så vidt inn i dos eller er det bios, så skrudde den seg av igjen

prøvde på nytt og da skrudde den seg av igjen med nesten en gang

 

prøvde dette dagen etter også, hvor den da kom lengst på første forsøk, så kortere og kortere som beskrevet over

 

uten laderen i så vil den ikke starte i det hele tatt, da er den helt død

 

har mistanke om at batteriet kan være gåent, men ikke sikker

 

noen som har opplevd eller vært borti dette som kan hjelpe meg? :innocent:

 

 

takker for svar som måtte komme(elkjøp var ikke mye behjelpelige ihvertfall :thumbdown: )

Endret av tanngarden
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har vært borti dette, du må putte noe under strømkontakten sånn at den holder seg der ( bøker, cder ellerno) å vis den blir litt løs så slår den seg av ( lagre ofte ) det er veldig pain og holde på sånn Send den til reprasjon vis det er kontakten som er feil..

Endret av FreezedOil
Lenke til kommentar

kan være overstrøm, dersom du alltid har batteriet i PCen.

 

Ta ut batteriet og strømkabelen. Hold start knappen inne i 20 sekunder.

Sett BARE inn kabelen, se til at den henger skikkelig. Start maskinen.

Vedvarer problemet må du feilsøke etter andre ting, jeg anbefaler at du ringer HP Support siden elkjøp ikke hjelper. Eller du kan gå til forbrukerrådet for å prøve å få dekket saken ved deres hjelp, dersom elkjøp er totalt umedgjørlige.

 

www.forbrukerportalen.no

 

Hadde samme problemet på min Fujitsu Siemens bærbare, var bare overstrøm for meg. Blir mye rare feil når du har det.

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar

Prøv en bios oppdatering og sjekk om den lader etter dette.

Det finnes også en batteri test om du går til Start -> Help and Support -> "Troubleshooting tools" eller noe sånt i Vista. Dette kommer de til å spørre om på supporten uansett.

 

Hp support vet hva du som kunde har rett på så å gå til forbrukerrådet er bare sløsing med tid.

 

FreezedOil: Det du beskriver er da vitterlig dårlig kontakt i strømkontakten å burde logisk sett ikke ha noenting å gjøre med batteriet.

Endret av Hans Erling
Lenke til kommentar

dette med å flashe biosen er ikke akkurat så lett siden jeg ikke kommer inn på maskin, så tviler på at det er det.

og ladern sitter som den skal så ikke noe problem, lyser et lite blått lys når jeg setter i ladern, og det lyser konstant så lenge den er i,

 

prøvde å skru på datan i dag(etter at den har ligget et døgn i bilen), vært kaldt i natt og nå vil den ikke starte i det hele tatt, så kan jo tyde på at batteriet nå er flatt grunnet kulda og ikke vil bli lada opp igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...