Gå til innhold

forsinkelse i bilde i forhold til lyd på lg pg6000


Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte for en stund siden ny tv og endte opp med en lg pg6000, og har vært veldig fornøyd med det meste. Et stort problem har derimot vært at jeg opplever en viss forsinkelse i bildet i forhold til lyden (jeg mener det var dette, eller kanskje det var at bildet kommer noe før lyden) som jeg ikke hadde på min gamle tv. Det er ikke snakk om noen problemer med forsinkelser mot lyden som går til tv'en, siden jeg kun merker dette problemet når jeg sender lyden til en ekstern forsterker. I og med at dette ikke var noe problem før jeg fikk den nye tv'en regner jeg med at det er her noe er feil. Forsinkelsen er ikke voldsomt stor (under 0,5 sek), men nok til at det er irriterende. Kablene jeg bruker er fortsatt ganske dårlige siden jeg ikke har fått kjøpt meg noen nye og bedre enda. Bruker relativt billige scart kabler fortsatt siden dette var stort sett det eneste min gamle tv kunne bruke, men kan ikke helt se at kablene skal være problemet siden det fungerte helt fint på den gamle tv'en.

 

Er det noen som vet hva som forårsaker problemet og eventuelt hvordan det kan fikses?

Endret av Avathar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet her ligger nok i bildebehandlingen i selve TVen.

 

Jo mer av den du slår på, jo lengre tid bruker TVen på å få bildet på skjermen.

 

Personlig så skrur jeg av så mye som mulig av det, da mesteparten faktisk lager ett dårligere bilde.

 

Leste en test av den nye 7/8000 serien til LG, og deres Edge Enchantment teknologi som også kanskje din TV har bare gjorde ting verre.

 

Prøv også forskjellige settings på ting som støyreduksjon og 100 Hz typer osv.

Lenke til kommentar

Det er riktig at en del digitale hjelpemidler gjør mer skade enn godt, men det gjelder ikke 100hz på en plasma. Jeg mener at 100hz på PG6000 har den samme funksjonen som på Panasonic sine modeller.

Det fungerer på samme måte som de gamle crt skjermene og reduserer flimring. Tv-en er ikke problemet her, men trolig er det som foreslått tideligere i tråden.

 

Det er nok forsterkeren som ikke reagerer kjapt nok og som regel skal man kunne stille dette.

 

Siden du nevner at du bruker gamle kabler så er det nok lurt å bytte disse…

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...