Gå til innhold

Kresen gamer trenger spilltips

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er på utkikk etter nye spill... Men jeg er ganske kresen, så jeg vet ikke helt hva jeg skal kjøpe.

Her er hva jeg liker:

- God historie

- Fantasifullt

- Spennende (skummelt funker også)

- Science fiction

- Morsomt

Ting jeg ikke liker:

- RPG-er

- "Gammeldags" setting, ala Assasins creed, Fable, etc.

- Bilspill

- Spill som kun går ut på å skyte fiender

- Sportspill

- Spill som kun bygger på god grafikk

Her er noen av spillene som jeg likte veldig godt:

- Psychonauts

- Beyond Good & Evil

- Penumbra-serien

- Call of Cthulhu: Darl corners of the earth

- Half-life serien

- Dead Space

- Bioshock

Jeg håper at noen kan anbefale noen spill utifra de kriteriene jeg har gitt :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fine spill i listen. Om du likte Bioshock, kan du jo prøve deg på System Shock 1 og 2. Eneren kan gjerne være for 320x200 til å være skummelt for den yngre garde, men nummer to får man patchet opp til dagens LCD-oppløsninger. Det er mye det samme som Bioshock, bare en annen setting og annen historie.

Ellers holder jeg selv på med Deus Ex, og er ganske imponert over hvor mange måter man kan gjøre et oppdrag på, og hvor mye gjerningene dine får konsekvenser for hvordan historien utfolder seg. Svake elementer av karakterutvikling, men ikke akkurat nok til å kalle det en RPG.

Mass Effect eller Star Wars: KotOR 1/2 kan også være aktuelle spill, selv om de også har en tå innenfor RPG-leiren. Jeg antar at du tenker på spill som Might & Magic, Wizardry og The Elder Scrolls når du nevner RPG, hvor man går opp i level, har ørti poeng som skal fordeles på ørti forskjellige stats, og sjonglerer mellom +2 ogreslaying- og +3 ratslaying-sverd.

Grim Fandango er også et knakende bra spill, noe av det siste Lucasarts gav ut som var bra.

Skrevet

prøvd eve? sykt bra sci fi spill men det krever en del tålmodighet og det er stor fare for å bli hekta når man først er i gang som f.eks med wow

Skrevet

Om du liker å bli skremt er FEAR (både 1 og det nye spillet er bra, originalen er dog mest skremmende).

Der har du både endel action, sci fi og en godt over gjennomsnittelig historie.

Skrevet
Om du liker å bli skremt er FEAR (både 1 og det nye spillet er bra, originalen er dog mest skremmende).

Der har du både endel action, sci fi og en godt over gjennomsnittelig historie.

Pff. FEAR en og to var utrolig dårlige. Ikke skumle en gang.

Ikke snakk om skumle spill før du har spillt PENUMBRA-serien.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...