imastard Skrevet 6. april 2009 Skrevet 6. april 2009 (endret) Heisann, er på jakt etter speilrefleks i denne prisklassen. Blir mitt første speilreflekskamera. Kameraet kommer mest sansynlig til å være med på toppturer og fjellturer. Lurer derfor på om det er fornuftig å tenke på Pentax k200d siden dette har værtetting, noe som de andre i denne prisklassen ikkje har. Har også sett på Nikon D40 som er på kampanje med 2 objektiv. Er dette et bra kjøp eller er det meir anbefalt å kjøpe hus+ objektiv separat? På forhånd takk. Endret 6. april 2009 av imastard
ok67 Skrevet 7. april 2009 Skrevet 7. april 2009 Ein Gåpning inne her ser eg Du finner en god guide på sidene her om du titter litt lengre opp i emneoversikten. Men til toppturer ol. vil jeg vel satset på noe som var lite, lett og hendig. F.eks. en Olympus E-420. MPX har den til 2995 og JP til 2999 for øyeblikket ser jeg. 40-150 objektiv får du til 1500 ser det ut for, det objektivet er kompakt og lett samtidig som det er skarpt.
Cax Skrevet 7. april 2009 Skrevet 7. april 2009 Planlegge objektiv først, så velge kamera Man finner jo gjerne litt ut av hva man ønsker seg etterhvert, men det er lurt å tenke gjennom hva slags planer man har for andre objektiver fremover. Har man tenkt å klare seg med et kitobjektiv eller superzoom burde du velge kamera etter hva som føles godt å bruke (men tenk på at man blir vant med det man har i de fleste tilfeller). På generelt grunnlag vil jeg anbefale å velge en kameraleverandør som har stabiliserte hus, altså Pentax, Sony og Olympus, men det er selvfølgelig mange her som vil være uenig i det. Så, prøv å sette opp et regneark eller denslags hvis du har tenkt å ha flere objektiver i fremtiden, og se hvilket tilbud de forskjellige har som passer for deg. Husk at om du tenker værtetting, så trengs dette i objektivene også. Pentax' DA*-objektiver er tettet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå