Gå til innhold

Noen spørsmål om overklokking av skjermkort.


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Håper dere orker å svare på noen av tingene jeg lurer på. :)

 

 

Når jeg ser på en som har fått et 8800 GT opp til 740Mhz core og 1040Mhz memoryclock, har han da voltmoddet skjermkortet sitt? Mitt kræsjer tross alt på 720Mhz.

 

En annen ting jeg lurer på er: Hvis jeg stiller opp PCI-ex overvoltage i BIOS, vil jeg da kunne få bedre ytelse i kortet mitt eller bare bus? Isåfall; hvor mye er smart å stille overvoltage på? Jeg prøvde meg forsiktig på + 0.10V.

 

Hva er det ideele benchmarken for å teste overklokken? Funker 3Dmark eller er det noe bedre?

 

Burde jeg skaffe meg mosfet-kjølere til minnechipene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når jeg ser på en som har fått et 8800 GT opp til 740Mhz core og 1040Mhz memoryclock, har han da voltmoddet skjermkortet sitt? Mitt kræsjer tross alt på 720Mhz.

 

Han har en ganske stabilt of robust chip som kan overclock ganske høy men 20mhz er ingenting kanskje 1-2 fps MAX.

 

Kjører han vann kjøling eller luft?

Bruker du den vanlig kjøler som korte ditt kommer med eller an aftermarket kjøler?

 

 

En annen ting jeg lurer på er: Hvis jeg stiller opp PCI-ex overvoltage i BIOS, vil jeg da kunne få bedre ytelse i kortet mitt eller bare bus? Isåfall; hvor mye er smart å stille overvoltage på? Jeg prøvde meg forsiktig på + 0.10V.

 

Hva er det ideele benchmarken for å teste overklokken? Funker 3Dmark eller er det noe bedre?

 

Burde jeg skaffe meg mosfet-kjølere til minnechipene?

 

Det er pci-e bussen som får mer spenning ikke den 8800gt. Men +0.10v kan ikke gjør noe vondt og kanskje kan hjelpe med stabiliteten.

 

Hvis du har nok penger å kjøpe deg et nytt kort kanskje du kan spør han andre om hvis du kan få hans modifisert BIOS? Og se hvordan det fungerer for deg.

Endret av jackbrennan2008
Lenke til kommentar
Kan for at jeg endelig fikk et svar. :)

 

Jeg kjører stock kjøler, så kanskje det har noe å si. Jeg kan se om jeg kan finne noen modifiserte BIOSer på google. :)

 

Hei igen dette her kan jeg anbefale - http://www.thermalright.com/new_a_page/pro...m#compatibility

 

Thermalright HR-03 Plus: Men du må sjekke komlpett.no fordi de har den nye GTX275 som er en super kort for under 2000 kroner ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...