Gå til innhold

styrketrening -hvor ofte for å få resultater? :)


Anbefalte innlegg

Jeg er ei jente på 24 år som har begynt på en bedre livsstil: prøver å trene (minst) 3 ganger i uka, spiser sunt og kutter ned på karbohydrater og spiser mer protein. Jeg har begynt å trene litt styrketrening, både for meg selv med apparater og gruppetrening (et 45minutters program kalt styrke45 som trener hele kroppen).

 

Det jeg lurer på er hvor ofte må jeg trene styrketrening? Styrke45 er ordentlig god trening, blir støl i hele kroppen etterpå; er det greit å trene dette to ganger i uka? Har planer om å ta tyngre vektstenger og manualer etterhvert for at ikke det skal stagnere. Det jeg vil er å forandre kroppsammensettingen; har veldig tynn benbygning uten muskler, tynne bein, slanke armer, men endel valker og fett i mageregionen til tross for at jeg bare veier 57kg (er 165cm høy).. De resterende treningene er kondisjonstrening (aerobic, bosu og lignende) og prøver å gå turer hver dag.

 

Tips tas imot med takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er ikke noe ekspert innen dette, men for litt siden begynnte jeg også å legge an kostholdet. Jeg løper en jogge tur (variert tid) seks ganger i uka og går ned ca 1.5 kg i uka :)

 

Vet ikke om dette hjelper deg noe, men jeg håper det.

Lykke til, August

 

Takk :) Vil egentlig ikke gå ned så mange kilo (går jeg ned mer enn 5kg blir jeg ifølge BMI undervektig), men ønsker å få mer muskler over hele kroppen (særlig lår) og mindre fett (særlig i mageregionen). Det er derfor jeg lurer på frekvens styrketrening som vil gi meg mer muskler. Er egentlig ikke redd for å ende opp som bodybuilder fordi jeg som jente ikke er i "faresonen", samt at jeg har null muskler nå så det skal ganske mye til :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...