Gå til innhold

Laste ned lovlig vista


Anbefalte innlegg

hei jeg har en serial key men ingen vista instalasjons CD/DVD. er det noen som vet om en download der jeg kan bruke serialen min? det er nemlig den eneste måten jeg har uten å kjøpe eller å kjøre en pirat verson. så hvis det er noen her som vet om en måte å laste den ned på så hadde det vert fint.

 

men skal det ha noe å si om jeg har skiftet hk og prosessor siden jeg fikk maskina? jeg kjøpte nemlig en HP med Vista innstalert. men siden jeg da fortsat har serial så burde vel det gå uansett. bare det er samme verson.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hei jeg har en serial key men ingen vista instalasjons CD/DVD. er det noen som vet om en download der jeg kan bruke serialen min? det er nemlig den eneste måten jeg har uten å kjøpe eller å kjøre en pirat verson. så hvis det er noen her som vet om en måte å laste den ned på så hadde det vert fint.

 

men skal det ha noe å si om jeg har skiftet hk og prosessor siden jeg fikk maskina? jeg kjøpte nemlig en HP med Vista innstalert. men siden jeg da fortsat har serial så burde vel det gå uansett. bare det er samme verson.

 

Dette er jeg interresert i også.

Trenger egentlig en home premium som jeg har en oem lisens på. Men mangler cd/dvd. Fulgte aldri med en slik når jeg kjøpte min Acer, tenkte ikke på det da, men nå skulle jeg svært gjerne ha hatt den.

Lenke til kommentar
men skal det ha noe å si om jeg har skiftet hk og prosessor siden jeg fikk maskina? jeg kjøpte nemlig en HP med Vista innstalert. men siden jeg da fortsat har serial så burde vel det gå uansett. bare det er samme verson.

 

desverre, når du skiftet hk & prosessor da blir det en ny pc og da må du kjøpe en ny lisens.

Lenke til kommentar
desverre, når du skiftet hk & prosessor da blir det en ny pc og da må du kjøpe en ny lisens.

Dette er feil tror jeg, du kan fortsatt bruke den gamle lisensen på en ny pc, sett at du avinstallerer lisensen på den gamle pcn.

 

Kan ikke bare noen linke til en torrent? *sukk* Det kan umulig være ulovelig siden det er lisensen som er jo den som betales for, og ikke CD'n.

Du har rett på installasjonsmedium fra leverandøren, ta kontakt med dem så ordner det seg nok.

Det er ulovlig å bruke torrent, husk at du ikke bare laster det ned til deg selv, men også distribuerer det til andre folk.

Mange nye pcer har recovery partisjon, derfor får du ikke installasjonsmedium, men bare ring dem så sender de nok i posten - Stå på krava! :p

Endret av rhemal
Lenke til kommentar
desverre, når du skiftet hk & prosessor da blir det en ny pc og da må du kjøpe en ny lisens.

Dette er feil tror jeg, du kan fortsatt bruke den gamle lisensen på en ny pc, sett at du avinstallerer lisensen på den gamle pcn.

 

oem lisens kan bare brukes på den pc den 1e gang ble installert på, skifte man HK&prosessor ( under forbehold ) blir dette regnet som en nye maskin, desverre.

 

les dette:

 

Reglene for hvilke hardware endringer som krever ny lisens om man har en Windows OEM lisens er avklart, og her er de:

 

En OEM-lisens er maskinbundet og kan ikke flyttes til en annen maskin under noen omstendigheter.

Hvis man bytter ut et fungerende hovedkort, defineres dette som ny maskin og en ny Windows lisens kreves..

Hvis man bytter ut et defekt hovedkort med et nytt hovedkort av samme type eller med tilsvarende spesifikasjoner fra samme leverandør, defineres det ikke som en ny maskin og ingen ny Windows lisens kreves.

Man kan bytte øvrig hardware så mye man vil uten at dette utløser behov for ny Windows-lisens, men man vil etter en stund måtte reaktivere Windows

Lenke til kommentar

Hmm ok, takk for infoen. Har du kilde også for future reference?

Det er iverfall helt mongo, man får jo rabatten fordi man kjøper OS sammen med maskinvare, men man har jo fortsatt kjøpt maskinvaren selv om man bytter det ut.

Lisens på programvare burde ikke være knyttet opp mot hardware om ikke programvaren er helt avhengig av maskinvare og vice versa.

Synes det hele høres veldig snodig ut..

Lenke til kommentar
Hmm ok, takk for infoen. Har du kilde også for future reference?

Det er iverfall helt mongo, man får jo rabatten fordi man kjøper OS sammen med maskinvare, men man har jo fortsatt kjøpt maskinvaren selv om man bytter det ut.

Lisens på programvare burde ikke være knyttet opp mot hardware om ikke programvaren er helt avhengig av maskinvare og vice versa.

Synes det hele høres veldig snodig ut..

 

 

http://blogs.msdn.com/runez/

 

http://blogs.msdn.com/runez/archive/2007/0...er-avklart.aspx

Endret av p@ge
Lenke til kommentar

Takk for det.

Da ser det ikke greit ut for Bjotte, du kan jo fortsatt kreve nytt installasjonsmedium da, sjangsen for at det ikke vil fungere på den nye HK'et er vel relativt stor, og per def vil jo ikke det være lovlig heller med reglene pasta ovenfor. Så da får du jo ikke det du vil ha.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...