Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

midlertidig blind og døv


Gjest Guest_._*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_._*

Hallo

ver her en dag jeg ble stående helt stille i et par timer å hørte på noen folk, og nesten helt på slutten ble jeg veldig varm, begynte å svette, og føle meg svimmel. Etterhvert ble alt mørkere og mørkere og til slutt var alt helt svart, kunne ikke se noe som helst, etterhvert sluttet jeg å høre også. jeg begynte sånn forsiktig å bevege litt og etterhvert begynte jeg å høre igjen og så begynte jeg å se igjen. tipper det var ca et min ellernoe som jeg ikke kunne se noe som helst, men når jeg først begynte å se igjen tok det ikke mer enn kanskje 15 sek ellernoe før jeg så helt tydelig.

 

noen som vet hva det kan ha vært?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du ma dra til legen..

Men jeg kan fortelle deg at de symptomene hxres veldig ut som et angst anfall.

Under et angst anfall pumper hjertet fortere, man blir svimmel, man foler kribling i bein og armer og synet og horselen blir distorta.

 

Det er absolutt ikke farlig btw.

Det er basically at kroppen pumper ut masse adrenalin..

 

Men du ma absolutt ga til lege uansett sa han kan sjekke deg.. Men dette er min teori siden jeg har hatt angst anfall selv..

Lenke til kommentar

Virker som om du holdt på å besvime. Man kan oppleve slikt om man har sovet, spist eller drukket for lite, og deretter trener (eller f.eks. står oppreist lenge i et varmt rom). Det er sannsynligvis ikke noe farlig, men det er jo alltid greit å høre med en lege for sikkerhets skyld.

Endret av okjatakk
Lenke til kommentar
Gjest Guest_._*
Virker som om du holdt på å besvime. Man kan oppleve slikt om man har sovet, spist eller drukket for lite, og deretter trener (eller f.eks. står oppreist lenge i et varmt rom). Det er sannsynligvis ikke noe farlig, men det er jo alltid greit å høre med en lege for sikkerhets skyld.

 

 

høres ut som at det kan stemme det der, ja.

gidderr ikke gå til legen.. er bare noe stress

Lenke til kommentar
Gjest Guest_._*
Du burde ga til legen.. Man blir ikke svett og varm av a besvime.

Det hxres ut som om du holdt pa a besvime pga et angst anfall..

Vil nodig presse for mye pa dette, men du kan fa problemer videre..

 

 

Som hva da?

Angst hørtes lite sansynlig ut..

Lenke til kommentar

Har opplevd noe lignende, da sto jeg på Burgerking og skulle kjøpe meg burger sammen med noen venner, det var temmelig fullt i butikken med folk som skulle kjøpe, i tilegg så var det endel bråk og så var det varmt. Etter at vi hadde stånn i kø ca 5-6 min, så begynnte jeg å bli litt svimmel først, og så ble alt bare helt svart, skulle akkurat til å spørre kompisen om han gadd å kjøpe for meg, men da kom jeg til meg selv igjen. Men syns jeg husker at jeg hørte ting rundt meg ihvertfall.

Lenke til kommentar
Gjest Guest

Noe lignende skjedde meg med for ikke så lenge siden. Plutselig følte jeg meg litt små kvalm, og etterhvert ble synet mitt "skrumpet inn" helt til det ble svart, det samme skjedde med hørselen. Det gikk over relativt kjapt, omtrent 15 sek vil jeg tro så gikk det tilbake til normalt, bortsett fra at jeg fortsatt var kvalm. Jeg fikk i meg noe å spise og drikke, og tok litt kaldt vann i ansiktet, så ble alt mye bedre.

Jeg orket ikke å dra til legen (dette var på skolen), og det har heller ikke gjentatt seg. Så vil ikke tro at det er noe alvorlig.

Men det er godt mulig at det uansett er smartest å dra til legen, men det er opp til deg selv.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_._*
Hørtes ut for meg at du holdt på å besvime, med andre ord, for lite oksygen til hjernen.

Skjedd med meg ved at jeg har sett svart og blitt varm i hodet.

 

Du er vel ikke forkjølet og har vært å trent ?

 

 

nei, men sto oppreist og helt stille i 1,5 - 2 timer.. godt muli at det var pga lite luft og mad, ja..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...