Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Speedtouch 546T og oppgradering av internett-hastighet


Anbefalte innlegg

Jeg har Speedtouch 546T modem og internett fra Telenor, men tenkte jeg skulle oppgradere den crappy internett-tilkoblingen jeg har med noe som faktisk duger litt.

vil Speedtouch 546T funke med 16000/800 kbit/s?

 

På Telenor sin side skulle det vært en sånn sak som du kan sjekke med, men den funker så klart ikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er faktisk hvilket modem du har ikke særlig relevant. Om du har teknisk mulighet for å oppgradere linja, noe som avhenger av sentral, avstand til sentral og kvaliteten på kopper så vi du eventuelt få nytt modem fra Telenor eller den leverandøren du velger om 546T ikke klargjort for ADSL2.

 

Så det eneste som teller er om du kan få den ønskede hastighet. Resten er ikke eksisterende problemer.

Lenke til kommentar

sakset fra telenor:

"Bredbånds-abonnementene Premium og Turbo krever et nyere modem. Trenger du et nytt modem har du nå mulighet til å kjøpe et Trådløst multimodem. Det kan være du allerede har et modem som er godt nok. Se oversikten over modem du kan bruke.

 

 

Ja, jeg trenger et Trådløst multimodem (pris kr 898,- inkl. frakt)

Nei, jeg har allerede et modem som passer for bredbånd Turbo."

 

ren svada for å få solgt flere "Trådløst multimodem" fra telenor?

det er Turbo jeg skal ha, synes det hørtes noe merkelig ut da 16000/800 ikke akkurat er krevende

de står at man kan bestille modem fra dem hvis man trenger nytt modem, står ingenting om at man får det med linja.

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Turbo bruker ADSL2, og ikke alle modemer levert ut ved installasjon av ADSL kan håndtere ADSL2. Dessverre finner jeg ikke info om 546T støtter ADSL2, men det skal finnes på telenor sine sider. Ellers er det bare å sende en mail til kundeservice med spørsmål.

 

Og finnes ikke modemet ditt i oversikten, må du regne med oppgradering. Ellers så har Telenor en tendens til å sette opp "bestillingsskjemaet" slik at folk kjøper tilleggsprodukter. Ringer du eller mailer og sier at får du ikke nytt modem "gratis" så bytter du leverandør, så fikser de nok den saken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...