Gå til innhold

prosessor til svak psu


Anbefalte innlegg

Hei,

jeg planlegger å bygge en htpc og skal prøve å gjøre den så liten som mulig. Har funnet to kabinetter i den størrelsen jeg hadde i tankene, men de medfølgende strømforsyningene er ikke spesielt heftige. Den ene har en 120 W psu og den andre har en 200 W psu. Det jeg lurte på var hvilken prosessor jeg kan ha på dette kabinettet uten at psu'en skal bli et problem. Resten av oppsettet skal bestå av en slimline dvd brenner, en hardisk og et hovedkort med integert gpu, så restene av delene burde ikke være veldig strømkrevende.

 

Har ikke så veldig mye peiling på prosessorer, men leter etter et oppsett som kan dra HD video(minst 720p) uten at det blir lag. Ser at AMD har en del prosessorer på 35 W sånn som denne: Athlon 64 X2 4850E. Vil denne prosessoren klare å yte det jeg ønsker uten å bli for kravstor til psu'en? Eller hvis noen andre har et bedre forslag, så er det bare å komme med det.

 

Btw, noen som vet om en bra cpu-kjøler som er maks 4 cm høy?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den der bør da passe helt fint. Prosessorer kommer også ganske sjeldent opp i sin max TDP som i dette tilfellet er 35W, så du vil ha litt å gå på. Vil da anbefale deg å velge 200W PSU så du er litt mer på den sikre siden. Hvis du finner et hovedkort som har et skjermkort som aksellerer video i tillegg så vil du lett greie både 720p og 1080p, kommer ikke men noen konkret anbefaling nå siden jeg må dra, men kan stikke innom tråden seinere. Lykke til med valget :)

Lenke til kommentar

Takker for svar:)

Kommer til å gå for det kabinettet med 200 W psu og tror også jeg kommert til å velge den cpu'en som jeg nevnte i første posten. Hvis det ikke er noe å tjene på å gå opp i pris da? Cpu'er : ingen av disse var avskrekkende dyre, men vet ikke nok om prosessorer til å velge den mest fornuftige.

 

Ellers hadde det vært fint om noen kunne anbefale en cpu-kjøler. Den kan ikke være høyere en 4cm(pga kabinettet) og dermed blir utvalget lite. Har ikke klart å finne en cpu-kjøler som både er lav nok og er laget for AM2 sokkel

Endret av ricksen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...