Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

matte tentamen 10.klasse se hit


Anbefalte innlegg

Jeg bor i akershus området og skal ha matte tentamen. Jeg har vert inne på udir.no siden der det ligger to eksamensoppgaver som noen andre skoler i området her jeg bor har hatt som tentamensoppgave, men vi har fått disse utdelt bare til øving, og lærerne sier at de har den siste eksamensoppgaven som vi da skal få på tentamen, men jeg kan ikke finne denne på siden til udir!

Så er det noen der ute som har matte tentamen 10.trinn har nå? I såfall er det ikke den EKsempeloppgave 1 og 2 2009 hvor del 2 handler om oljeplattform og olje oppgaver, og det er heller ikke den eksempeloppgaven der litt av den handler om Tusenfryd og biletter.. noen som har selve oppgave, for det kan da ikke bare være min skole som skal ha egen tentamen? er vel noen skoler som har lik??

 

Dette haster, setter stor pris på svar!

Endret av karolin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er litt uklart hva du egentlig spør om..

 

udir legger jo ikke ut oppgavene som kommer på tentamen.

 

De legger ut gamle oppgaver som er ment som øving og lignende. Prøvene som skal brukes dette året blir jo sendt til skolen via post/epost.

 

Eksempel-oppgavene er meningen at skal gi en pekepinn på hvilke typer oppgaver som kommer.

Lenke til kommentar

Ja, men mange skoler her jeg bor har fått akkurat en av de oppgavene på udir som tentamen nå...

 

men den vi skal ha ligger ikke der.. er det noen som har hatt en annen matte tentamen enn den som ligger der mener jeg? 10.klasse. kan du sende den til meg i såfall:)

Lenke til kommentar

Vis man ikke greier 10 klasse tentamen uten å ha fasiten lurer jeg på hvordan du eventuelt skulle greid en eksamen i 10klassen eller eventuelt matte på videregående. Ikke for å være stygg eller ondskapsfull overfor andre som kanskje har problemer med matten. Men vis den er i morgen burde man jo ikke sitte på nettet og håpe at den kommer i fanget. Det blir nesten litt for dumt.

 

Bruk tiden på å øve du får mye mer igjen for det. De tentamene du fant er jo en god øvings plattform du vil jo ikke akkurat få noe annet pensum enn det som allerede er der.

Endret av Zimmerh
Lenke til kommentar
Jeg kødder ikke Ungdomskolen eksamen er faen meg gratis 6'er du får jo ha med selv skrevet regelbok OMG !!! Er plass til alle matematiske regler inni der EVAH lagd :)

Nei, det er ikke en gratis 6'er. På del 1 får man ikke bruke en eneste hjelpemiddel, så du må kunne litt matte for å få 6. På del 2 får man bruke alt (utenom kommunikasjon), men det er nokså vanskelige oppgaver der. Er ikke så lett som du tror. ;)

Lenke til kommentar

SLapp av da:P jeg får jo vanligvis 4 i matte..

men hadde funnet noen oppgaver til engelsk og norsk tentamen, så firstet litt å finne matten å..

 

 

problemet er bare det at det er i morgen og jeg har hengt litt etter de siste ukene.. så blir mye øving idag.. spessielt med EXCEL. Synes Excel er noe av det dummeste innefor matte.. hvorfor må vi lære matte på data? undødvendig spør du meg

Lenke til kommentar

Feil. Det er ikke en gratis 6'er. For deg kanskje, men nå må du huske på at det faktisk er mange andre som sliter ganske så heftig med matte.

 

Det med regelbok er sant, men matte handler om forståelse. En regel betyr ikke en dritt om man ikke skjønner når/hvor/hvordan den skal brukes.

 

Trådstarter burde regne gjennom sammendragene i hvert kapittel i boka, slik at man får en OK forståelse av det som har vært pensum gjennom hele året. Du vet jo hvordan prøvene ser ut (oppbygningsmessig).

Et annet tips er også å ignorere folk som sier at det er lett å få en 6'er på Ungdomsskolen.

 

Selv har jeg alltid vært flink i matte, men har jobbet hardt for det. zibiri burde skjønne at ikke alt er like lett for alle

 

Edit:

 

problemet er bare det at det er i morgen og jeg har hengt litt etter de siste ukene.. så blir mye øving idag.. spessielt med EXCEL. Synes Excel er noe av det dummeste innefor matte.. hvorfor må vi lære matte på data? undødvendig spør du meg

 

Excel er noe av det viktigste du lærer. Med mindre du har tenkt å sitte å skrive regnskap og lignende på papir :) Databehandling blir det undervist altfor dårlig i, i norske skoler.

Endret av Wikipedersen
Lenke til kommentar

Hadde 10 klasse eksamen i fjor og vi skulle egentlig start med pc da ... Må si jeg er glad vi slapp somehow selvom vi brukte mange timer på og lære excel så er d noe jævla driiiit mye mye evig lettere og sette opp for hånd. En annen ting er at jeg lurer på hvorfor del 1 er uten hjelpe middler? Må du lisksom gå hjem igjen for og hente regelboka da eller? :p

Hvert fall vi fikk bruke alt mulig så, kan jo hende det er noe nytt nå..hvem veit med dagens rævva læreplan haha

Lenke til kommentar
Feil. Det er ikke en gratis 6'er. For deg kanskje, men nå må du huske på at det faktisk er mange andre som sliter ganske så heftig med matte.

 

Det med regelbok er sant, men matte handler om forståelse. En regel betyr ikke en dritt om man ikke skjønner når/hvor/hvordan den skal brukes.

 

Trådstarter burde regne gjennom sammendragene i hvert kapittel i boka, slik at man får en OK forståelse av det som har vært pensum gjennom hele året. Du vet jo hvordan prøvene ser ut (oppbygningsmessig).

Et annet tips er også å ignorere folk som sier at det er lett å få en 6'er på Ungdomsskolen.

 

Selv har jeg alltid vært flink i matte, men har jobbet hardt for det. zibiri burde skjønne at ikke alt er like lett for alle

 

Edit:

 

problemet er bare det at det er i morgen og jeg har hengt litt etter de siste ukene.. så blir mye øving idag.. spessielt med EXCEL. Synes Excel er noe av det dummeste innefor matte.. hvorfor må vi lære matte på data? undødvendig spør du meg

 

Excel er noe av det viktigste du lærer. Med mindre du har tenkt å sitte å skrive regnskap og lignende på papir :) Databehandling blir det undervist altfor dårlig i, i norske skoler.

 

Veit hva jeg snakker om fordi jeg sleit med matta og hadde jeg bare vært litt mer moden så kanskje jeg hadde skjønt at om jeg gjore lekser og pugga så ville jeg klart meg godt. Hadde det gått an og stryke på UD skolen så hadde jeg hoppa på lasse men fikk 2 siden det ikke er sånn. Og nå i år har jeg skjønt alvoret og bare gjort litt lekser og litt pugging og lett som det fått en 4+, det skal ikke mye til bare litt hardt arbeid så kommer det. Og er det noe man ikke skjønner så er det fint og kunne ha med regelbok, vi blir blå nekta det og er sikkert på at jeg hadde hat 6 hvis jeg hadde hatt det. Så sant man ikke er totally retarded til og ikke klare og se hvilken regel som trengs for hvilke stykker.

Endret av Jarmo
Lenke til kommentar
Hallo folkens! Ville heller bare øvd som bare det.. Lærerene kommer til sjekke hva dere har med dere. Hvis dere da blir tatt er det hjem med en 1'er. Ikke særlig smart siste semester i 10 klasse.

 

Å? Ingen som sjekket hos oss, dessuten er ALEL hjelpemidler tillatt, med unntak av dem som tillater kommunikasjon. Står ingen steder at en elev ikke kan ha med seg prøven e.l.

Lenke til kommentar

Føler meg ikke retarda selvom jeg har med regelbok.

Jeg får 4 i matte ca, og hadde håpet på en 5 denne tentamen, men har jobbet dårlig med matten så får nok ikke 5:(

 

Ja, vi får ha med regelbok men kan være vanskelig å løse et stykke uansett, så ikke vær så høy på pæra. Har aldri fått 2 som deg.

Lenke til kommentar

Jeg er sikker på at jeg har fått sekser på alle tentamene til nå (engelsk, norsk og nynorsk). Jeg har gått før 11 på alle de. Jeg syns det hadde vært tøft om jeg hadde fått en sekser på matte også, samtidig som jeg gikk før 11. Det er en liten utfordring jeg har satt til meg selv. Derfor lurer jeg på om de har lagt ut fjorårets tiendeklasse eksamen på nettet? Jeg er 90% sikker på at det er den vi har som tentamen i morgen.

 

For meg er skolen latterlig lett. Har nesten ikke gjort lekser på hele ungdomsskolen og har 5 i snitt. Det er vel ikke rart jeg lager meg litt ekstrautfordringer?

 

Hallo folkens! Ville heller bare øvd som bare det.. Lærerene kommer til sjekke hva dere har med dere. Hvis dere da blir tatt er det hjem med en 1'er. Ikke særlig smart siste semester i 10 klasse.

Det er lov å ha med seg fasiten. Alle ikke-kommuniserbare hjelpemidler. Jeg husker jeg spurte læreren min om det, og hun sa at om jeg fikk tak i fasiten var det greit. Det kan godt hende jeg blir tatt fra den når jeg kommer på tentamen, men jeg kan jo memorere fasiten.

 

Veit hva jeg snakker om fordi jeg sleit med matta og hadde jeg bare vært litt mer moden så kanskje jeg hadde skjønt at om jeg gjore lekser og pugga så ville jeg klart meg godt. Hadde det gått an og stryke på UD skolen så hadde jeg hoppa på lasse men fikk 2 siden det ikke er sånn. Og nå i år har jeg skjønt alvoret og bare gjort litt lekser og litt pugging og lett som det fått en 4+, det skal ikke mye til bare litt hardt arbeid så kommer det. Og er det noe man ikke skjønner så er det fint og kunne ha med regelbok, vi blir blå nekta det og er sikkert på at jeg hadde hat 6 hvis jeg hadde hatt det. Så sant man ikke er totally retarded til og ikke klare og se hvilken regel som trengs for hvilke stykker.

Regelbok hjelper ikke en dritt på ungdomsskolen. Da skal du i så fall ha skrevet den skikkelig godt. Det tar kortere tid å bare lære seg de formlene. Hva er den verste formelen på ungdomsskolen, A=L*B/2?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...