Gå til innhold

Kjøpe pin-uttagere for å sleeve kabler!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

gjorde du det på alle kablene? tipper jeg gjlr det selv med skrujern da. finner fram en molex som ikke er i bruk og prøver

 

EDIT: hah, det var jo drit lett:P er det like lett på alle andre kabler som det er med molex? men hvis noen finner et verktøysett til meg på netshop eller noe, hadde det vert fint.

 

EDIT 2: Hvordan er det med krympe gummien? Tar man bare hårføner, så krymper den?

Endret av nikolai-n
Lenke til kommentar

Skal du sleeve veldig små kabler, type de som går til hovedkortet fra av/på bryter og lignende kan du bruke elektroteip som "ender" slik at du får satt fast sleevingen. Dette fordi det kan være vanskelig å finne krympestrømper som blir så små. Driver selv å sleever den nye pc-en som jeg holder på å bygge :)

Lenke til kommentar

hmm, rart, jeg kjøpte en jettbutanlighetr fa dealextreme i forrige uke, og det var før jeg fant ut at jeg skulle sleeve.. jeg kjøpte DENNE, man må fylle på med gass, og etter det så funker den som bare det! Sleeve settene de har på microplex og nethsop, noen som vet om dette holder til mere en en pc?(gjennomsnittlig pc, men gjennomsnittlig mange ledninger:P)

Endret av nikolai-n
Lenke til kommentar

De sleeving kits'a du kan kjøpe fra microplex/netshop er veldig småe.. for meg holdt de for 3x120 mm vifter, og 3 forlenger kabler..

 

når det kommer til sånn krympestrømpe, så er størrelsene ikke riktige, du får med to størrelser som sannsynligvis er for 24 - pin, og de to "små" er enten for store eller for små for vifte kabler.

 

kjøp heller fra utlandet.. og kjøp større kits, det er verdt tiden det tar å komme til Norge.

 

BTW! en liten lighter er alt som trengs for å krympe krympestrømpen.. en jet et eller annet brenner, brenner på altfor høy varme. dem kan til og med brenne i Krympestrømpen selv hvis du holder den under for lenge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...