Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Fått tilbud på en Citroen ZX, noe å satse på?


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Mamma skal kjøpe seg ny bil nå, etter at vi har solgt Saaben vår.. Ho skal bare ha en bil som ikke brukes noe særlig, når jeg flytter til sommeren. Ho har fått et tilbud av tanten sin:

 

Citroen ZX 1.8i

1995 modell

Km: 35 000

Automatgir

 

Har fått tilbud på denne til 25 000 kr. Er denne bilen noe å satse på? Personlig har jeg ikke sansen for Citroen, men det er jo ikke mitt valg.

 

Takker for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-77do0b

Den har jo gått utrolig lite, så sånt sett kan du nå se det som at du får en nybil for 25k. For meg som hovedsaklig bruker bilen som et framkomstmiddel og ikke noe å vise fram nede på kaia forran kjøpesenteret, så hadde jeg ikke tvilt så alt for mye. Med mindre den er helt ræva ubehagelig å kjøre.

Endret av Slettet-77do0b
Lenke til kommentar

Min bror hadde en slik, også en 1.8 med automat og lav km, og den var det noe feil med hele tiden. Husker ikke i farten noe konkret, men kanskje det er grunnen til at denne er kjørt så lite (stått på verksted hele tiden :!: ). Tror nok det anbefales å finne noe annet dersom du ønsker et rimelig og problemfritt bilhold. Alternativet er å kjøpe den, og vrake den når første dyre feil oppstår.

Lenke til kommentar

Det er vanlig å bytte reim omkring verdt femte år hvis man ikke overskrider km-intervallen, så den burde være bytta et par ganger allerede.

 

Dersom du egentlig ikke liker bilen vil det jo være dumt å kjøpe den. Finnes jo et godt utvalg av biler i den prisklassen, som både er finere og sikrere.

Lenke til kommentar
Det er vanlig å bytte reim omkring verdt femte år hvis man ikke overskrider km-intervallen, så den burde være bytta et par ganger allerede.

 

Dersom du egentlig ikke liker bilen vil det jo være dumt å kjøpe den. Finnes jo et godt utvalg av biler i den prisklassen, som både er finere og sikrere.

 

Nå var det vel ikke han som skulle ha bilen, men morra hans...

 

Men jeg er lit enig, 25000 for en 14 år gammal ZX er litt mye. Til sammenligning, så kjøpte jeg en '95 Xantia 2.0i i for et år siden, som kosta 30000. Den ville jeg vel maks få 15000 får nå. Men klart...hvis bilen bare har gått 35000 km, så har den jo mange år igjen på veien, så sånn sett vil man jo ikke tape stort på en slik bil.

 

 

Pantera

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...