Gå til innhold

Hjelp en Newbie! Hvem er smart? :-?


Monkey

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hvordan jeg skal overklokke min AMD Athlon 750 Mhz. Vet ikke engang om det er en T.Bird. I BIOS'en går det an å innstille busshastigheten, men jeg vet at jeg kan få tynt mere ut av den hvis jeg kan bruke multiplikatoren også.

 

Spm er om jeg kan bruke blyanttrikset på L1 området. Helt nøyaktig hva gjør man? Må CPU'en tas helt ut eller kan man gjøre det mens den sitter på? Hvis den må tas ut, så MÅ der vel kjølepasta på eller? Jeg innser at jeg må kjøpe en xtra vifte bare så det er sagt.

 

Takk for alle svar fra dere glupinger :smile: *smisk*

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

athlon 750 mhz? slot eller socket? Jeg har en slot prosessor (athlon 700@854) som jeg ikke får overklokket mer fordi jeg ikke får stilt inn multiplieren i BIOS'en da den er sperra, og eneste måten å unlocke den på er å være dritgod til lodding, eller legge ut 300,- for et kort man plugger i siden på prosessoren. irriterer meg grønt! men nå kan det jo hende at du har socket da...

Lenke til kommentar

Flere som trenger slikt kort? Jeg fikk et tilbud av OIK:

 

 

 

 

Vi skal nok kunne ordne en god pris hvis dere bestiller flere.

 

MVH

Kim Kise

OiK AS

----- Original Message -----

From: Roger Andre Skeie

To: OiK AS

Sent: Friday, January 18, 2002 10:14 PM

Subject: Re: GFD

 

 

Det var en som skrev til meg og spurte om jeg hadde fått tak i en. Sa han også trengte en men hadde ikke funnet noen på nettet.

Får dere de inn billigere dersom dere bestiller flere enn 1?

Venter et par dager til, dersom jeg ikke får tilbud om noe brukt innen da, så slår jeg til :smile:

----- Original Message -----

From: OiK AS

To: [email protected]

Sent: Sunday, January 13, 2002 1:31 AM

Subject: GFD

 

 

Vi kan skaffe det et slikt kort nytt for kr 320,-

 

MVH

Kim Kise

OiK AS

Lenke til kommentar

Tjah, hvoff ikke? Kunne tenkt meg å ha prøvd et sånt kort. Men åssen er det med det kortet? Er det vanskelig å koble til siden av prossesoren? Kan det føkke noe opp på maskina og hvordan skal man ordne praktisk med betaling og lev. osv?

 

Mye spm her, men sånn er det vel med nubeez :smile:

Lenke til kommentar

Du må ta av plastdekselet rundt cpu'en, og plugge det på en plugg som er der, skulle være en rimelig lett operasjon. Det følger sannsynligvis med en manual over de forskjellige dipswitch settingene, ellers så kan du finne det på internett.

Hvis du stiller for høyt, så låser maskina seg, og da er det bare å stille litt lavere hastighet, verre er det ikke.

Dersom du er interresert, så ta kontakt med de på [email protected] så de kan få bestilt til deg. Vi er 3 stk. som er interresert så langt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...