Gå til innhold

HP Pavilion ze5244 og tv-ut problem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann

En kamerat av meg har akkurat kjøpt denne pc'en .. men han har et stort problem .. han får ikke overlay til å vises på tv'en.

Jeg har jo oxo et ati kort i min pc. Og er vant med Funksjonen "theatre mode" under overlay . men den finnes ikke på hans pc . har sjekket hjemmesiden til hp men det har ikke kommet noen nye drivere til kortet . og fant heller ingen info om overlay- Husker jeg oxo hadde problem med overlay i begynnelsen med mitt Radeon 8500 kort da det kom til norge ialf . lastet ned en nyere driver som løste det problemet

Noen som har støtt på samme problem ?

MVh.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har merket det samme. Skjermbildet går greit, men hvis jeg forsøker å spille en film, vises det ikke. En stund siden jeg prøvde. Har tenkt på at det jo finnes en egen tv-knapp (hurtigtast?) helt øverst mot skjermen ovenfor tastaturet. Kanskje det er noe. Jeg er uansett interessert i å høre om noen finner et triks.

Skrevet

hei, jeg fikk det til med Evoen min i hvert fall. Riktignok sliter jeg kolosalt med Macen.

Det jeg brukte var å holde FN tasten og enten F4 eller F10 på tastaturet ned en stund, så kom bildet opp på TV skjermen. Riktig bare der, under spill var det på begge

Skrevet

Jau han har prøvd de tastene .. tv'ut en er ikke no problem ser skjermbildet på tv'en

.. men som sagt Overlayen -- dvs se filmer divx dvd osv funker ikke .

:/

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei

Jeg får bilde på fjernsynet men ingen farger.

Jeg kjører det "igjennom" en video spiller som viser farger vis jeg spiller en video.

Hva er galt?

Pelle :(

Skrevet

Grunnen til det er at du må sette tv typen til PAL i instillingene for tv ut .. lr så kan grunnen være @ videoen din ikke støtter s-video (kjører du en s-video -> scart converter ? )

sjekk om det står i formatet PAL på instillingene for skjermen/tv'n i instillinger for skjermkortet. :)

Husker ikke menyene til grafikk kortet i hodet her å nå men :) prøv å leit deg frem skal ligge under avansert->displays

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...