Gå til innhold

Svak skrapelyd i PX80


Anbefalte innlegg

I det siste har jeg lagt merke til en svak skrapelyd i tv'en. Er en Panasonic TH-42PX80, kjøpt i høst. Det lyden minner meg mest om, er som om du drar en mikrofon sakte langs en ru overflate (for de som får noe ut av det bildet! :p ) Lyden er for det meste veldig svak, og er ikke alltid jeg kan høre den. Men er utrolig irriterende når den er der!

 

Problemet mitt er å lokalisere problemet. Siden jeg ikke har noen dvd-spiller eller annet, har jeg kun signalet fra kabel-tv'en som referanse.

 

Så jeg lurer egentlig på om noen kan ha hørt om dette før, og muligens kan vite hva som forårsaker det? Håper jeg slipper å måtte levere inn tv'en, noe jeg anser som siste utvei! :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Viss du mener resonans fra høytaleren i tv'en så tviler jeg på det. Ulyden er nemlig mest tydelig i f.eks. rolige dialogscener der den legger seg oppå bakgrunnslyden. Første gang trodde jeg det var lydmannen som dunket mikrofonen bort i ting og tang, men oppdaget jo raskt at det ikke var tilfellet når jeg hørte lyden i andre program også!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...