Gå til innhold

Irr og frustrerende problem med nett på en pc...


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har et litt spesielt problem med nettet på en pc...

 

Frem til i forigårs har internettet vært helt normalt og det har vært det siden jule tider. (Samme problemet da)

Men så tenkte jeg at jeg skulle starte opp World of Warcraft igjen for morroskyld. Og det er her problemet startet...

 

Jeg spillte i ca 10 min så plutselig ble jeg disconnected, greit tenkte jeg, kanskje bare noe random, men så skjedde det igjen og deretter kjapperere og kjappere, til slutt kunne jeg ikke en gang logge meg på. Og nå kunne jeg ikke en gang komme meg på nettet og internettet hoppet ut og inn på pc'en.

 

Fint, det er sikkert ruteren som er sur, og prøvde da og resette den etter å ha ventet i ca 10-15min, men dette hjalp da ikke...

 

Jeg spurte da om noen andre på ruteren hadde problem, noe de da ikke hadde, så jeg prøvde selv med min laptop, og joda der fungerte det 100%...

Fint virus! tenkte jeg... kjørte da alt fra norton til malware søkere hijackthis etc... 1 treff (på norton) joda en harmløs cookie ikke noe mer...

 

Skjekket da om det kunne være varme utvikling siden det ikke hjalp med å restarte pc'en, men ved å vente 24timer. Nope iskald.

 

Etter å ha ventet 24 timer fungerte nettet fint, men så fort jeg startet opp Warcraft 3* ikke WoW og logget inn på battle net, da kom det samme problemet, tregt nett kunne ikke finne games etc.

 

Det som er rart er at sist jeg hadde det samme problemet hadde jeg problemet over lengre tid, men så plutselig uten noe spess grunn fungerte det tip top igjen (kunne på den tiden spille wow uten spesse problemer, da var det ikke noe spill som satte igang problemet)

 

Har installert alt av nye drivere

Oppdatert antivirus, malware etc. programmene.

 

Hva kan føre til disse problemene?

Tenker mest på virus, men finner liksom ikke noe heller...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...