Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jupp da er OpenGL 3.1 ute og de deprecation funksjonene fra 3.0 er borte for all tid :)

 

Khronos sin pressemelding

 

Nvidia har kommet med drivere som støtter 3.1 til FreeBSD, Linux, Solaris og Windows.

Nvidia sin pressemelding

 

Av nye ting finner vi:

Støtte for OpenGL Shading Language 1.30 and 1.40.

Instance rendring med pr. instanse teller som vertex shadere kan bruke (ARB_draw_instanced)

Muligheten til å kopiere data mellom ulike buffer objekl ter (GL_EXT_copy_buffer)

Pga noen endringer fra 3.0 kommer en ny primitive restart (til bruke i vertex array) (NV_primitive_restart).

Minimum 16 teksturer tilgjengelig for vertext shadere.

Texture buffer objekter (ARB_texture_buffer_object).

Mulighet for rektangulære teksturer (ARB_texture_rectangle).

uniforme buffer objekter (ARB_uniform_buffer_object).

SNORM texture komponent formats.... jeg fant ikke helt ut hva SNORM er men hvis noen andre vet det vær snill å post litt info.

Endret av Giddion
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...