Gå til innhold

overklokking av p4 1.6nw


nivve

Anbefalte innlegg

Hvilken vifte (socket 478) kjøler best samt holder seg stillest for denne cpu'en?

 

Pentium 4 1600 Mhz, "Northwood".

 

Har nå boxed vifte, kjører den på 2133 Mhz. Stopper for en eller annen grunn på 133~134 fsb. (Litt ustabilitet på 134, knall på 133). Kan det være RAM'en?

-4x128MB PC800 RDRAM [ECC]

-TH7II-RAID

 

Temp: 44 grader C as we speak.

Load: ~50 grader. (q3 demo-benchmark).

 

Trodde TH7II-RAID var godt for overklokking :-)

 

-nivve-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tilbake til spørsmålet om hvorfor jeg ikke får fsb over 133 : pga ram eller cpu? Hvis det er ram'en, vil ikke ny kjøling på cpu hjelpe.

 

-nivve-

Skulle ikke tro at det er ramen...det vil nok helt sikkert hjelpe å kjøpe ny ribbe og vifte...men 2.1GHz for den prossessoren er ganske høyt da...kjører du den slik, vil det ikke gå mer enn si MAX 1-2 år før den ryker...
Lenke til kommentar

Hvor mye Volt kjører du på når du har klokket den til 2.1GHz?

 

Uansett...det er folk som kjører CPU'en veldig kraftig, de klokker den så høyt for å vise hvor høyt de klarer, og så skrur de ned hastigheten igjen...og når det er ganske mangen som klarer høy frekvens på den CPU'en, så blir det høyt snitt...tenk deg...de har jo klokket den 800MHz! det er jo ganske mye...! Og tenk at du skal ikke bare klokke den opp til 2.1GHz eller videre for å så sette farten ned igjen...du vil vel kjøre den slik, da vil CPU'en slites...med høy volt da...

Lenke til kommentar

1.65 er ikke spesielt høy spenning .. og 42 grader er ikke spesielt mye ;)

 

Jeg vurderer vannkjøling pga støy. Selv om jeg spiller musikk mens jeg sitter ved pc'n. I stille perioder under filmer høres den godt.

 

Jeg tror 1.6'n holder ut :)

 

..jeg tror ikke folket kjører på voltmod (1.88 volt) + prometeia til mange tusen kroner for å kjøre opp cpu'en til 3100 MHz, for så å kjøre den NED til 1600 igjen. Jeg tror de kjører den ikke langt ifra så høyt den klarer stabilt.

Lenke til kommentar

1.65V er ikke høyt nei...Intel sier vel at man skal helst ikke kjøre høyere enn 1.75V...men hvis du har bestemmt deg for å klokke høøyyt, da ville jeg gått for vannkjøling, prometia eller vapocill...o.l.

 

Det er jo ikke alle som har prometia som klokker så høyt...kan være de har bra kjøling...at de har klokket CPU fra før av...og at de en dag bestemmte seg for å se hvor høyt de når...så legge ut resultatene på nettet og klokke litt ned igjen...ikke helt ned da...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...