Gå til innhold

enda en unyttig egotripp


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mkaay, skjønner såvidt at jeg bør prøve å finne på en litt mer delikat meny, men det skal vel la seg fikse. Det er forresten litt morsomt at du (PiRANhA) nevner tabeller, ettersom dette er første gang jeg konsekvent ikke bruker dette til hoved-layout, men div-blokker isteden.

Lenke til kommentar

jada.. enkelt er ofte det beste, men jeg personlig lurte litt på hvor menyen var når jeg kom inn og måtte lete litt etter den.

Tradisjonelt ligger menyen til venstre for siden eller over selve siden. Og jeg synest kanskje menyen var litt lite markert!

 

Som sagt, bare et forslag!

Lenke til kommentar
Veldig bra jobba. Ikke noe å utsette på siden, kanskje _litt_ for kjedelig meny...? men ellers var siden drit bra. Jeg hadde nok strukturert siden v.h.a. tabeller da...men det er bare meg ;)

Alt i alt en meget bra og "ren" siden. Klar 6'er

 

Å bestemme layout med <div> og css er en mye bedre måte enn med tabeller. Tabeller er ment i utgangspunktet kun til tabulatorinnhold, dessuten går det treigere å få frem siden. Css er dessuten mer strukturert og fremtidsrettet.

 

Om siden:

Teksten er altfor tett, sett til line-height: 15px; eller noe så det blir litt mer luft mellom linjene. Jeg liker den blå og grønne fargen. text-align: justify; er kanskje ikke å foretrekke, siden det gjør siden tyngre å lese. Generelt lag litt mer luft de fleste steder.

Lenke til kommentar
Teksten er altfor tett, sett til line-height: 15px; eller noe så det blir litt mer luft mellom linjene. Jeg liker den blå og grønne fargen. text-align: justify; er kanskje ikke å foretrekke, siden det gjør siden tyngre å lese. Generelt lag litt mer luft de fleste steder.

God ide, luft er bra :smile: Angående justify vs. left så trodde jeg justify var anbefalt for å bedre lesbarheten? Men jeg antar at det først og fremst er en vanesak. Uansett ser siden temmelig rotete ut med venstrestilt tekst, så jeg beholder blokkjusteringen inntil videre.

Lenke til kommentar

Nå har jeg lagt om hele siden til å benytte mySQL og php, og i den sammenhengen har jeg også kortet ned menyen. Jeg har mao ikke gjort noe annet med menyen enn å fjerne en drøss med punkter, og synes selv at den ble bedre og mer oversiktlig nå. Noen andre? Jeg tar gjerne imot tilbakemeldinger på funskjonalitet generelt, samt eventuelle errors. Siden finner du her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...