Gå til innhold

BK: Kontroversielt portrett (Versjon 2)


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg regner med at noen kanskje ikke setter så stor pris på akkurat dette bildet, men jeg prøver likevel. Så sta er jeg ;)

Bildet er nok inspirert av Andrzej Dragan og eventyrfotografen Dave Hill, det må jeg nok innrømme. Få høre hva jeg kunne gjort bedre (Og jeg er fast bestemt på at bildet skal være så overredigert).

 

post-172946-1237919004_thumb.jpg

 

Mvh. OleA. ;)

 

Tok til med rådene, personlig synes jeg denne utgaven ble MYE bedre (Manuell skinsofting med Patch-tool, gah!).

 

post-172946-1237983110_thumb.jpg

 

Mvh. OleA. ;)

Endret av OleAlexanderK
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes du lykkes ganske godt med redigeringen din. Men her er jo folk veldig forskjellig. Noen er nærmest allergisk mot slike uttrykk.

 

Men det du muligens kunne gjort bedre var lyssettingen. Ser ut som du har brukt to lyskilder, en til høyre for modellen og en mot bakveggen? En reflektor til venstre bak ville gitt litt mer lys og fått modellen til å stå ennå mer ut fra bakgrunnen uten at du mister skygge effektene du er ute etter. Slik det er nå, er det noe hår på venstre side som ser litt rart ut.

Lenke til kommentar
Synes du lykkes ganske godt med redigeringen din. Men her er jo folk veldig forskjellig. Noen er nærmest allergisk mot slike uttrykk.

 

Men det du muligens kunne gjort bedre var lyssettingen. Ser ut som du har brukt to lyskilder, en til høyre for modellen og en mot bakveggen? En reflektor til venstre bak ville gitt litt mer lys og fått modellen til å stå ennå mer ut fra bakgrunnen uten at du mister skygge effektene du er ute etter. Slik det er nå, er det noe hår på venstre side som ser litt rart ut.

 

Takk for relevant kritikk, og god. ;)

 

Mvh. OleA.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b
Jeg syntes effekten gjør seg bra på klærne og håret, men ansiktet blir helt utvannet.

 

Samme som jeg tenkte å påpeke. Når jeg scrollet bildet ned slik at hodet ikke vistes, ble desverre bildet vesentlig bedre.

Lenke til kommentar

Har ikke noe imot denne typen behandling, men det må være gjenomført; og vises at det var tenkt på før du plutselig kom borti highpassen i photoshop og synes det så litt kult ut.

 

Det var desverre gjort særdeles dårlig her oO

 

Har du ærligtalt noen gang vært inne på siden til DH eller Dragan? Eller baserer du det på andre bilder av DH-wannabes fra div. fotosider? Om det er sistnevnte kan jeg forstå det.

Lenke til kommentar

Beklager at jeg virka litt kvass. Skal prøve å forklare litt hvorfor det ikke funker;

 

-Hud retusjen er ikke spesielt godt gjenomført. Må jobbe litt mere i ansiktet her.

-Øynene blir veldig unatrulig hvite, og iris blir også for lys.

-Highlightsa feks i panna blir gråaktig pga noe D&B evt Shdw/hihgl.

-Det er endel haloes rundt personen

-Lyset funker ikke i en fresh DH-esque stil. Lyssettingen er ikke satt for å gi highlightsene du trenger for slike effekter (små lyskilder for highlights er en god start). Anbefaler også 2 x harde kickers som er ett par hakk lysere enn mainlight.

Lenke til kommentar

Cruel, jeg liker kvass kritikk. Det er en nødvendighet for å bli bedre. Men til mitt forsvar, jeg prøvde ikke å kopiere Dragan, kun en kilde til inspirasjon. Jeg kopierte kanskje mer Dave Hill. Takk for rådene, Cruel. Er det noen lokal fotograf jeg har STOR respekt for så er nok det deg ;) *smisk smisk*

 

Og det med blodårene, Oyorn, det satt jeg lenge med å få ubehagelig mye frem. Jeg prøvde febrilskt å få dette bilde til å bli ubehagelig. Tenkte ikke at d skulle være spesielt pent, akkurat ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...