Gå til innhold

Skal lage fanpage med musikk og videoer


Anbefalte innlegg

Hei

 

Prøver å sjekke litt rundt for en kompis som skal ha egen nettside for musikken sin, nesten som en fanpage med musikk og videoer på. Jeg kan lage nettsider, har IT fag på skolen, men vet ikke helt hvordan jeg skal få til dette i virkeligheten. Det første jeg tenkte på var hva slags musikkspiller han skal ha. Vil helst ha noe flashbasert (ala de på myspace), tenkte videoene kunne likegodt være fra youtube, som bare blir implementert inn på nettsiden. Problemet mitt er egentlig å finne alt dette og få det satt sammen :) Vet ikke helt om det er jeg som skal lage selve siden enda ettersom jeg ikke er verdens beste på det, men jeg skal vertfall lage layout og finne ut av forskjellige andre ting. Hva slags domene burde jeg velge? Noen som har tips til hvordan jeg skal få satt sammen dette?

 

Beklager hvis det er ble litt vel rotete :)

Endret av FeddeLeGrand
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er lurt å finne noen sider som er i nærheten av det du ønsker som resultat.

Ta en kikk på kildekoden og se hva som er gjort.

 

For å redigere filene kan du f.eks bruke dreamweaver eller et gratis alternativ.

 

Det finnes mange gratis templates om du googler slik at du kan spare noe tid.

Når det gjelder domene så er .com billig og internasjonalt. Hos http://misk.com eller http://godaddy.com får du domene til >$10 pr år med full kontroll.

 

Anbefaler å skille webhotell og domene slik at du enkelt kan bytte webhotell hvis det ikke er bra nok.

 

Gratis webhotell for å teste

Lenke til kommentar

Ja, kan sjekke med firebug :) Har egentlig alle programmer jeg trenger ettersom jeg har fått de fra skolen. Har dreamweaver :) Har sett på Active24.com etter domene, koster 49 kr. for .com domene.

 

Og takk for template tipset, det kommer veldig godt med :) Hvordan blir det hvis jeg kjøper et av disse? Kan jeg endre litt på bilder osv, og ikke bare tekst? Hvor mye kan jeg egentlig endre?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...