Gå til innhold

Nvidia Geforce GTX 275 i april?


Anbefalte innlegg

Har du linker til tester som viser at 295gtx yter gjevnt over dobbelt så bra som 98000 gx2?.

 

Nei, det er basert på egne vurderinger. Med GX2 fikk jeg ca. 10 000 poeng i 3DMark Vantage, med GTX 295 (med nøyaktig samme oppsett som med GX2) fikk jeg akkurat over 20 000 poeng i Vantage. I Crysis Warhead lå jeg på rundt 20 fps med alt på enthusiast, med GTX 295 ligger jeg stort sett på 40 fps med alt på enthusiast (selvfølgelig avhengig av situasjon, men jevnt over det dobbelte av hva jeg hadde med GX2)

 

Hvilken konklusjon ville du trukket?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ønsket å vite hvor du fikk det fra selvsagt(så jeg startet å google men fant svært lite). Og skrive det er dobbelt så bra og la de være med det... gjør at jeg sitter igjen med slike spørsmål.

 

Litt overaskendet at du dobblet scoren i Vantage, vil tro at det først og fremst er over nevnte oppløsning du merker største forkjell pgra begrenset minne mengdet.

Lenke til kommentar

Tja, da vil du sikkert stusse enda mer over at da jeg satte 10 000 med GX2, så kjørte jeg CPU på 4 GHz og GPU på 700 MHz (standardclock er 600 MHz, husker ikke hva jeg kjørte minne og shaders på), men nå med GTX 295 kjørte jeg CPU på 3,5 GHz, pluss standardclock på GPU (576 MHz).

 

La oss se litt annerledes på det da. 9800 GX2 består av to 8800 GTS, mens GTX 295 består av to GTX 260. GTX 260 er vel en god del bedre enn 8800 GTS, eller hva?

Lenke til kommentar

Husker jeg ikke feil er 800gts så og si samme kortet som 9800 (9800gx2 blir da omtrent som 8800gts i sli). 260gtx er selvagt bedre, men jeg haddet ikke kalt det dobbelt så bra uten videre forklaring\link (etter tester jeg har lest er det heller ikke det). Men du har nå forklart hvor du har tallene dine fra samt hvilken oppløsning du tenkte på, så takk for svar.

 

http://en.expreview.com/2008/06/24/first-r...-hd-4850.html/9

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...