Gå til innhold

Overklokke e8500 på Asus p5n-d


Anbefalte innlegg

Heisann, har nå fått meg vannkjøling og har lyst til og klokke litt, lest en del og klokka min gamle PC, men biosen på P5N-D skjønner jeg meg ikke helt på.

 

Eneste frekvensen jeg får stilt på er FSB, noen som har en liten bios "veiledning" til meg?

På den gamle pcn fikk jeg stilt på selve bus hastighenten, på e8500 sitt tilfelle 333,3 med 9,5 multiplier..

 

 

 

mine temps idle:

 

Hovedkort 33°C

CPU 34°C

GPU 26°C

 

load

 

Hovedkort 40°C

CPU 45°C

GPU 35°C

 

mvh Fredrik H

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...
  • 3 uker senere...

Har testa 4ghz, men blei ikke stabilt.. Stilte da kunn opp FSB og volt, men veit ikke om jeg må stille på andre ting?

 

Var heller ikke så veldig fornøyd med tempen, har altid hatt problemer med høy CPU temp, en kompis av meg har samme CPU med stock vifte og den er helt kald, kjenner ikke at det er noe varme i kabinettet..

Lenke til kommentar

sett multipiler til 8?

 

 

 

 

Prøv først med 1.4 V, så ser du om det er stabilt! Det er ofte ikke CPU'en som ikke er stabil, men at minne frekvensen for en "Drop", så sett minne til 800 først, for å se hvor langt CPU holder!!

 

 

Når du har funnet et stabilt system ( Bruk Orthos til dette ) så senker du volten ett hakk, og kjører Orthos igjen. repeter alt dette til pcen fryser i Orthos! :)

 

 

PS: Kjør Orthos med prioritet: 8, og la det surre å gå i 10-20 min mens du ser på volten og frekvensen i CPU-Z; At der ikke blir noen Volt drop eller annen drop når den blir lastet tungt!

 

 

 

 

Martin :D

Lenke til kommentar
jøss det var en bra clock! den vil jeg også ha.. Hva har du forskjellige andre instillinger på, eller har du kunn stilt på fsb og vcore?

 

 

Hehe fredrik :)

 

e8500, har en maks volt på 1.36..

standar multipiler er vell 9.5? - la oss prøve med denne nå!

 

Vi begynner roligt..

sett Ram unlinked, og sett den på 800 MHz..

 

så setter du multipiler til 9.5 ( hvis ikke allerede gjort ) og FSB til 450, ( QFSB til 1800 )..

 

sett volt til 1.30, og prøv å boot upp med dette, da vill du få 4275MHz ~ 4,3 GHz CPU !

 

 

booter ikke pcen, sett vcore til 1.31 osv til den booter, men ikke gå over 1.36.. Det er anbefalt MAKS 24/7 vcore!

 

Gi meg oppdatering på om det går, og om det er stabilt, så fortsetter vi etterpå :p!

 

 

Martin

Endret av MartinSkjei
Lenke til kommentar

Jeg må bare beklage til alle som trodde jeg hadde 4.46ghz det var bare på selve vista overblikk over systemet på pcen, oppdaget at den droppet ned til 2.8 ghz hver gang jeg så på CPU-Z dette var fordi det var første gangen jeg prøvde å klokke, så jeg viste ikke dette.

 

Nå har jeg ordnet problemet og GTA Iv kjørte mye bedre enn før. slik ser instillingene ut nå.

 

CPU_Min.jpg

Endret av Moozoren
Lenke til kommentar
sett Ram unlinked, og sett den på 800 MHz..

 

 

så setter du multipiler til 9.5 ( hvis ikke allerede gjort ) og FSB til 450, ( QFSB til 1800 )..

 

sett volt til 1.30, og prøv å boot upp med dette, da vill du få 4275MHz ~ 4,3 GHz CPU !

 

 

 

booter ikke pcen, sett vcore til 1.31 osv til den booter, men ikke gå over 1.36.. Det er anbefalt MAKS 24/7 vcore!

 

Gi meg oppdatering på om det går, og om det er stabilt, så fortsetter vi etterpå tongue.gif!

 

 

 

 

 

Prøv det :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...