Gå til innhold

Hvilket OS skal jeg velge?


Anbefalte innlegg

Har nettopp bestillt ny pc som jeg skal bygge selv, så jeg lurer på om det går ann å kjøre Windows 7 beta på den, eller må jeg kjøpe vista/xp.

Isåfall så lurer jeg på om jeg skal ha xp eller vista.

Jeg skal spille spill så trenger DX 10! Vet ikke om det størrer xp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har nettopp bestillt ny pc som jeg skal bygge selv, så jeg lurer på om det går ann å kjøre Windows 7 beta på den, eller må jeg kjøpe vista/xp.

Isåfall så lurer jeg på om jeg skal ha xp eller vista.

Jeg skal spille spill så trenger DX 10! Vet ikke om det størrer xp.

Window 7 er jo kun beta , og etter mi meining blir det litt for masse bugs for bruke det som hovud os på ein pc. Sliter sjølv med ein del bluescreen og diverse på to forskjellige pcer med windows 7.

Personlig ville eg gått for vista , rett og slett fordi det er det os `et som eg er mest fornøgd med fortida.

Lenke til kommentar

Kjøp pc uten OS, og spar mye penger! OS kan man uansett skaffe på andre og langt bedre måter enn å få det med pcen du kjøper.

 

Så kan du jo kjøre win xp eller vista (blir vel stort sett det samme) til en ferdig versjon av Windows 7 kommer ut. Selv jeg som hater Windows og Microsoft må innrømme at det operativsystemet er kjempebra allerede i betaversjon.

Lenke til kommentar

På en ny PC ville jeg valgt Vista, rett og slett fordi det har flere funksjoner enn XP. Bla. søk/run-meny i startmeny som jeg bruker hele tiden. Gikk ikke over til Vista før sist høst, men etter det har det ikke vært noen vei tilbake for meg. Kjørte XP før dette og har vært fornøyd i alle år, men etter overgang til Vista virker XP gammeldags. Ikke bare pga. utseendet, men pga. manglende funksjoner, og kjipere grensesnitt.

 

Uansett er det så og si NULL ytelsesforskjell, så lenge PC-en er ny.

Lenke til kommentar

avhengig av hva du skal bruke er xp og vista forskjellige. xp for spill og tungkjørte programmer siden x kjører lettere. eller vista som har generelt et bedre grensesnitt, men dog så kjører vista tyngre, men kjøp heller en pc uten os, prøv betaen, om du er fornøy så kjøper du W7 når den kommer ut

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...