Gå til innhold

Hovefestivalen 2OO9 / 22 - 25. juni / Tromøya, Arendal


Snikpellik

Anbefalte innlegg

Alt var helt topp, mange hyggelige folk.

1. Lykke Li

2. Eagles of Death Metal

3. The Prodgidy

4. Slipknot

5. Danger

6. Faith No More

7. Casiokids

8. Major Parkinson

9. The New Wine

10. The Ting Tings

 

Endring:

Synes også dere at den suppegjøken som fløy rundt på scenen og oppførte seg som en apekatt under Fat Joe-konserten var irriterende?

Endret av phfjeld
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min top 5:

 

The Killers (Beste konserten jeg har vært på)

The Prodigy

Q-tip

The Gaslight Anthem

Franz Ferdinand

 

Må si årets festival var helt fantastisk. Var bare et par minus, sånn som at skjermene var droppa, og det var nedskalert litt her og der. Men for noen sinnsyke headlinere i år, spendt på om det kan toppes på Hove 2010!

Endret av Heavenly
Lenke til kommentar

1. The Killers

2. Ratatata

 

(Kan ha noe med at jeg bare var innom på Tirsdag :p)

 

Men syntes The Killers konserten kunne tatt litt mer av.

Krtitikk til The Killers for at de spillte litt for lite av de "mest populære" sangene, og litt kritikk til publikum for at de var litt slappe. :p

Lenke til kommentar

Kritikk til The Killers for å spille slapt og for mye "populære" sanger.

Og hører gjennom Hove spillelisten min, kom på masse band som nesten fortjener en top 10 liste.

Bilder fra trærne rundt campen vår før jeg gikk, bakken var en helt annen sak, mye mer boss der, og vi ryddet hver dag.

Frister sånn å reise til Roskilde med samme gjengen, mer genial samling med mennesker finner man ikke.

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Hove var ufattelig gøy!

+1!

 

(...)og på slutten byttet jeg til meg en trommestikke som ble kastet ut mot en øl (Milanjo :love: )

Aldri glem at jeg måtte kaste meg i marka og blø for den trommestikka. Selv om du elskerelskerelsker bandet over alt på jord satt det litt langt inne å bare gi den vekk sånn. :wee:

 

Gled dere til Milanjo's bilder! De ble nok awesome! :D

Hurra! Jeg har ett ubrukt bilde igjen på kameraet. :hrm: Sendes til fremkalling på mandag!

Lenke til kommentar

Bodde på miljøcampen selv, ikke så langt unna inngangen ved hovedscenen. Vi forlot teltplassen vår nokså ryddig, men rundt oss så det rett og slett helt jævlig ut! Spesielt hos noen fra Molde som hadde klart å knuse to partytelt. De hadde forlatt campen midt på natta og etterlatt seg alt søppel og rot.

Lenke til kommentar

Det tok nok si tid å rydde opp rundt på campen, ja! Noen vi ble kjennt med prøvde å heise partyteltet sitt opp i et tre. Men det er mye brukandes å finne blant alt søppelet da! Står vel helst på plassen om man kan ta med hjem eller ei.. Synes de burde ta vare på stolene og telt som står igjen, og selge dem for en billig penge året etter.

Lenke til kommentar
1. Danger

2. Captain Credible

3. The new wine på campus

4. Casiokids

5 Razika

 

Bodde ved siden av The New Wine på miljøcamp, ufattelig koselig gjeng!

Danger er den artisten jeg angrer absolutt mest på at jeg ikke fikk med meg, ettersom jeg har prestert å bli totalt forelsket i han etter jeg kom hjem. Noe av det feteste jeg har hørt av elektronisk musikk på lenge.

 

For øvrig var Hove en fantastisk opplevelse, og min første festival noensinne.

Kort oppsummering av høydepunktene mine:

 

 

 

Bring Me the Horizon. Et fantastisk liveband jeg har vært tilhenger av i mange år, som begynte konserten med at hele bandet crowdsurfet og spilte Diamonds Are Forever blant publikum. Fantastisk. De hadde også den beste wall of death'en jeg var med på under Hove 09, og i tillegg klarte jeg etter konserten å sloss meg til en trommestikke. Slåss mot fem stykker for å få tak i den, og når jeg fikk den ga jeg den til kjæresten min som er stor fan.

 

Parkway Drive. Også et fantastisk liveband, som jeg oppdaget i fjor. De gjorde en utrolig god opptreden og McCall fikk veldig god kontakt med publikum. "We don't do walls of death, we do circle pits of life". Fantastisk konsert.

 

Architects. Architects hadde jeg faktisk ikke hørt om før Hove, og hadde heller ikke tenkt til å dra på konserten deres fordi jeg trodde det var et middelmådig indieband (ikke spør), men etter å ha snakket med en fan dro jeg dit allikevel når han fortalte meg hva slags musikk det var. De gjorde en utrolig god opptreden, og etter det jeg så lagde de også den første wall of death på Hove i år. Utrolig bra konsert, en sjarmerende vokalist og god musikk.

 

Q-Tip. Q-Tip overrasket meg veldig, og han og bandet gjorde en fantastisk bra konsert. Definitivt den beste artisten på Hove til å sjarmere publikum. Det var ikke mange som satt stille på den konserten, energinivået var høyt og det var nesten umulig å ikke danse. Fantastisk god opptreden.

 

The Prodigy. Jeg har vært fan av The Prodigy i mange år, og for de av dere som ikke var der så kan jeg si så mye som at DERE GIKK GLIPP AV NOE! Definitivt den fulleste konserten på Amfi, og uten tvil den konserten på Hove med høyest energinivå. De spilte så og si alle mine favorittlåter, og jeg satt igjen med tidenes beste følelse etterpå. Jeg elsket det. Herlig konsert.

 

Disturbed. Jeg har også vært fan av Disturbed i mange år, og det var fantastisk gøy å kunne synge med på alle mine favorittlåter. De gjorde ikke verdens beste opptreden, men det at jeg har en personlig tilknytning til bandet gjorde konserten mye bedre for meg.

 

All That Remains. På ATR-konserten crowd surfet jeg for første gang i hele mitt liv, og det var ufattelig gøy. De spilte også mange av mine favorittlåter, og som vokalist er Philip Labonte et av mine største forbilder. Konge konsert.

 

 

Lenke til kommentar
Endring:

Synes også dere at den suppegjøken som fløy rundt på scenen og oppførte seg som en apekatt under Fat Joe-konserten var irriterende?

Hvilken av dem? Fat Joe var vel rett og slett det tåpeligste jeg har sett av konsertopptredener noensinne.. ikke at jeg dro for noe annet enn å sitte le av han sånn i utgangspunktet, men det var vel egentlig værre enn jeg hadde trudd.. Han kom seg jo ikke gjennom en eneste låt aleine, de blei avbrutt etter tjue sekunder av prisol-skuddlydene og en gjeng med idioter som ropte "hold-on!".. for ikke å snakke om dustinga som sto å sa "Fat Joe fat joe fat joe Fat joe" i en evighet mens feiten selv skaffet seg pust nok til å orke å "rappe" seg gjennom ett halvt minutt til av en latterlig låt..

Lenke til kommentar

Yooo peeps! Jeg møtte et par stk. Det var alle jeg møtte! Men jeg snappa mange tusen bilder på festivalen, og noen få av de ligger her: http://www.sprettball.com/hove.php. Hvis noen ser seg selv, si fra! :)

 

.. og for en kongefestival det var! Det beste av de tre årene synes jeg. Høydepunktene var mange. The Killers synes jeg var den beste konserten, tett etterfulgt av The Prodigy, The Gaslight Anthem og Fleet Foxes. Må summe meg enda litt mer for å oppsummere festivalen, men om jeg er fornøyd? YES!

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Du hilste på meg under The New Wine på CampusScenen, right?

Isåfall møtte du også på Sir Tojo og Kuroi-Neko. Sir-Tojo er han som var nesten skallet, og Kuroi-Neko var hun jeg stod sammen med under hele den konserten :)

 

Mange flotte bilder du tok! Vil gjerne se alt du tok fra moshpits osv om du har mange bilder av det :D

Lenke til kommentar

Jeg var så heldig å få et par "sjarmerede" karer som likte å blotte seg, til naboer :no:

Her beslaglegger jeg den siste stolen de hadde, som midlertidig straff for ekkelheten:

 

440645.jpeg

 

Men bortsett fra det var HOVE helt overlegent bra, jeg koste meg nesten til døde. Var der fra fredag til fredag, skal det være så skal det være ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...