Gå til innhold

SE T610 Vs Nokia 6100


Anbefalte innlegg

Det at t610 har Mophun gjør at den stiller i en helt egen klasse som spill-mobil.

 

For noe vrøvl.

 

T610 er en elendig spillmobil sammenlignet med Nokias Series 40 mobiler :grumpy:

 

Dessuten, S60-mobiler tar både java-spill og Symbian-spill. Det finnes rikelig av begge deler. Til T610 kan du bare glemme noe særlig mengder java-spill med det første, og mophun er vel begrenset i tilgjengelighet de også. Skal man ha en spillmobil er T610 definitivt et dårlig valg.

 

Javel? Så du mener at Mophun suger bigtime? Mophun går jo raskere enn java til spill feks. Mer frames per second. Dessuten så er jo t610 en heftigere spillmobil med skjermen og polyfoniske ringetoner, kunne jo ta med det i beregningen og. Ser du på helheten så stiller nok t610 ihvertfall på samme nivå som 6100. Men den har jo java så jeg forstår ikke helt hva du mener med at den ikke vil få noen mange java spill med det første. Det er jo plenty ute på markedet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nevnte jeg at mophun suger? Nei, jeg sa bare at det finnes svært få mophun-spill og de kommer trolig til å forsvinne helt etter hvert.

 

levlex: java-spill til 6100 funker ikke på T610. Selv om java er en standard, så bruker vi å optimalisere spillene for hver enkelt mobil. Spillene til 6100 bruker Nokia-classes, og fungerer derfor kun på Nokia. For at spillene skal funke på T610 må hvert enkelt spill portes til T610's API. Dette tar ikke så lang tid, men de fleste produsenter vil ikke ha spillene klare til T610 lanseres. Noen kommer aldri til å støtte T610 p.g.a at den kommer til å ha for lavt salgsvolum. S40-spillene er de det selges mest av, så av de spillene som finnes, er 99,5% av dem tilgjengelige i S40-versjoner. Situasjonen for S55 er kanskje bare rundt 30%. M55 og SL55 kommer til å øke denne prosenten. Men, T610, som er eneste mobilen med den skjermstandarden (egne klasse-bibliotek osv..) foreløpig, havner nok enda lengre ut i leksen.

Lenke til kommentar

Hvis Mophun skal overleve må i allefall flere enn SonyE støtte den. SonyE er jo et utdøende mobilmerke.

 

Mobiler med samme standard som T610 i såfall være fra SonyE, siden de spillene bruker SonyE-klasser.

 

Z1010 har mye større display enn T610. Spillene til T610 vil helt sikker funke på Z1010 (siden begge er SonyE), men det blir som å spille S40-spill på 7650/3650 :-?

Lenke til kommentar

Ja du mener at SonyEricsson er utdøende? Kritiserer ikke, men spør. Jeg tror de vil overleve, men må moderere seg til tanken at de ikke lenger er verdens nest strste mobilselskap, men et mindre selskap som kanskje må finne seg en brukergruppe å rette seg mot. Ericsson har jo lenge bevist at de appelerer mer til proff-brukerne enn vanlige brukere, og må kanskje rette produksjonen deretter. Siemens feks. har jo lykkes veldig med å nå ungdoms-gruppen.

Lenke til kommentar
Ja du mener at SonyEricsson er utdøende? Kritiserer ikke, men spør. Jeg tror de vil overleve, men må moderere seg til tanken at de ikke lenger er verdens nest strste mobilselskap, men et mindre selskap som kanskje må finne seg en brukergruppe å rette seg mot. Ericsson har jo lenge bevist at de appelerer mer til proff-brukerne enn vanlige brukere, og må kanskje rette produksjonen deretter. Siemens feks. har jo lykkes veldig med å nå ungdoms-gruppen.

 

Helt enig..

 

T68i?? P800??

Rimelig stooore suksess telefoner, og får å være ærlig, så har jeg nesten sett fler med t68i enn med 3310.. (LITT overdrevet, men..)

Og som jeg har forstått det er det også rimelig mange som har P800, selv om det er en så dyr telefon.. (Og litt stor, da)

Mulig SE er utdøende, men ikke i mine øyne, da omtrent alle jeg snakker med om mobil har gått fra nokia til SE fordi de er drittlei Nokia..

Så kanskje det er Nokia som er utdøende??

Lenke til kommentar

Men hvis du tar med at SonyEricsson har selskaper som Sony og Ericsson i ryggen så tror jeg ikke at det ville gå heidundrandes konkurs men at Sony og Ericsson bestemmer seg for å avvikle driften. Man får se hvordan andre kvartal blir med tanke på at produktene er ute på markedet og at t68i blir solgt til lav pris fordi t610 kommer om kort tid.

Lenke til kommentar
P800 er jo langt fra noe man kan kalle suksess-mobil da ;)

Den har kanskje mange funksjoner, men her er det jo salgstall som gjelder. Og SonyE selger ikke nok til å overleve.

 

digi.no hadde forrige uke denne artikkelen om SonyE:

Taket glipper for Sony Ericsson

 

Ja ja.. Riktig det.. Men alikevel har P800 blitt en "slags" suksess? Kanskje ikke i forhold til salgstall, men Ihvertfall når det gjelder funksjoner og sånn..

Lenke til kommentar

Molna: Det er jo sant, men tror at Sony ser litt på det som prestisje at selskapet overlever. De er jo verdens største elektronikselskap. Vanstyre gjør jo sitt i ledelsen på Ericsson. Men har fortsatt tro på dem. Ta feks. Apple. Idag er det et selskap med solid overskudd. For 5 år siden, nesten konkurs.

Lenke til kommentar
P800 er jo langt fra noe man kan kalle suksess-mobil da ;)

Den har kanskje mange funksjoner, men her er det jo salgstall som gjelder. Og SonyE selger ikke nok til å overleve.

 

digi.no hadde forrige uke denne artikkelen om SonyE:

Taket glipper for Sony Ericsson

 

ahem.. P800 er definitivt en salgs-suksess. Selvfølgelig selger den ikke så bra som en fjortiss-telefon, da det er en telefon for spesielt interesserte og/eller folk som trenger noe slikt i jobb-sammenheng. SE hadde jo leveranse-problemer i lang tid for P800, folk kjøpte mer enn SE hadde muligheter til og forsnyne butikkene med.. og det er faktisk sånn enda, spørs hvor i verden en er. Men for og være den telefontypen P800 er, så har den faktisk solgt bedre enn SE hadde regnet med.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
t610 har hatt mange problemer, bl.a. med lyd... Går ikke ann å snakke i den uten handsfree... Stått om det mange steder...

 

Og poenget med å fornye en gammel post med dette var? Btw: går ikke ann å snakke i den uten handsfree? Det var en svak suselyd som kun kom når man hadde volumet på det høyeste. Dessuten som tadcomp sa: Rettet long ago...

Lenke til kommentar

jeg har nokia 6100 nå, og den er kjempe grei å ha, mn jeg skal selv kjøpe t610 nå...skal selge 6100 til en kamerat. den grunne for at jeg bytter min 6100 med t610 er:

1.BT(bluetooth)

2.bedre skjerm(128*160 pixels + 65000 farger)

3.32 polyfoniske i motsettningen til nokias 6100 10 polyfoniske.

4. bedre GPRS(tror jeg da, ække sikker)

5.kamera :D:D

6.email klient

7. 2 mb minne(d r kanskje ikke SÅÅÅ mye, mn bedre en 6100 752 kb eller no sånt.)

d r bare d viktige som er bedre enn 6100, så alt i alt, man får MYE mer vis man kjøper t610 enn 6100 og d r nesten i samme prisklasse... kjøp på lefdal, prisgaranti:D :D ,

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...