Gå til innhold

SE T610 Vs Nokia 6100


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva mener dere er best?

Selv planla jeg å kjøpe Nokia 6100, men så har jeg nå sett endel på T610 og den virker ganske bra. Pris nivået er ganske likt. Men hvilken er egentlig best?

 

Jeg har hatt Nokia 6100 - og det eneste som er bra med den er at den er meget liten og lett (76g). Skjermen er grei, men flimrer endel (har testa flere). Den har ikke epost-klient, wap 2.0, bluetooth, 65536 farger, kamera og slikt som T610 har. 6100 har også kun 725kb delt minne, noe som ikke holder mål.. 6100 har også kun 4-stemmers polyfoniske ringetoner, mens T610 har 32-stemmers. Batteritiden på 6100 er heller ikke så bra - T610 kommer også til og være overlegen på det området.

 

Hvis du er kun ut etter og ha den minste telefonen på markedet med fargeskjerm, så er 6100 et bra valg. Men, T610 er en _mye_ bedre telefon, til ca. samme pris. I tillegg holder Sony Ericsson normalt sett et mye bedre kvalitetsnivå.

 

Iløpet av 1 måned med 6100 så måtte jeg bytte telefonen 1 gang pga. problemer (garanti). Måtte også levere den inn 1 gang på service-verksted for oppgradering pga. at den hang ofte (dette var på telefon nr. 2)..

 

6100 er i tillegg veldig "skranglete".. batteridekselet blir ekstremt knirkete etter kort tids bruk, også front-dekselet knirker, og tastene har en tendens til og bli treige/knirkete etterhvert..

 

6100 støtter også MMS heller dårlig synes jeg. Maks størrelse er 30kb pr. MMS, og du kan ikke legge ved lyd. Når du mottar MMS så må en også somregel velge kun og se bildet, tekst, eller høre lyd - helt separat for seg selv.. ødelegger jo hele MMS konseptet!

 

Så, konklusjon - T610 er nok overlegen på ALLE omeråder i forhold til 6100. T610 er litt større (like lang og brei omtrent, men litt tykkere), og veier litt mer (95g).

 

Helt uten tvil så er nok T610 overlegent best - anbefales!

Lenke til kommentar

Det at den veier såpass mye er en fordel imo, ettersom den da føles mye mer solid, og ikke så lett at man kan tro batteriet mangler. Ingen av mine telefoner har hittil veid under 100 gram, men for min del trenger jeg ikke gå lavere heller, da jeg synes det er perfekt vekt (altså ca. 100 gram.)

Lenke til kommentar
SE T610 er klart best.

intregert kamera,bluetooth er noe som ikkje nokia 6600 har.

+45000 fargers skjerm

 

Har ikkje mobilen selv, men viss du skal sammenligne disse to er T610 en  klar vinner!

 

Bare en liten rettelse..... Den har 65000 farger i skjermen, ikke 45000. Sikkert bare en skrivefeil. Det at t610 har Mophun gjør at den stiller i en helt egen klasse som spill-mobil. Ingen andre enn t310 sdom i det hele tatt kan kompetere.

 

Er det noen som vet om de gamle ericsson spillene som naval-battle og Q kan lastes ned til t610?

Lenke til kommentar
Det at t610 har Mophun gjør at den stiller i en helt egen klasse som spill-mobil.

 

For noe vrøvl.

 

T610 er en elendig spillmobil sammenlignet med Nokias Series 40 mobiler :grumpy:

 

Dessuten, S60-mobiler tar både java-spill og Symbian-spill. Det finnes rikelig av begge deler. Til T610 kan du bare glemme noe særlig mengder java-spill med det første, og mophun er vel begrenset i tilgjengelighet de også. Skal man ha en spillmobil er T610 definitivt et dårlig valg.

Lenke til kommentar
Takk for bra svar:)

Lurer på 2 små ting til, Nokia telefoner støtter bildemeldinger og dynamisk-sms . Hvordan funker det med T610? Vil den i hele tatt kunne motta Bildemeldinger? Og hvordan ser dynamisk sms ut på den?

 

Den støtter alt av nokia bildemeldinger, også dynamiske, samt de gamle ascii meldingene.

 

Forøvrig så støtter jo T68i alt dette perfekt også!

Lenke til kommentar
Takk for bra svar:)

Lurer på 2 små ting til, Nokia telefoner støtter bildemeldinger og dynamisk-sms . Hvordan funker det med T610? Vil den i hele tatt kunne motta Bildemeldinger? Og hvordan ser dynamisk sms ut på den?

 

Den støtter alt av nokia bildemeldinger, også dynamiske, samt de gamle ascii meldingene.

 

Forøvrig så støtter jo T68i alt dette perfekt også!

Lenke til kommentar
Takk for bra svar:)

Lurer på 2 små ting til, Nokia telefoner støtter bildemeldinger og dynamisk-sms . Hvordan funker det med T610? Vil den i hele tatt kunne motta Bildemeldinger? Og hvordan ser dynamisk sms ut på den?

 

jeg regner med t610 kan lese dette, da min T65 ikke har noen prob

med det i alle fall.. man kan fint motta bildemeldingene fra nokia, men

ikke videresende dem..

 

når det gjelder dynamisk sms er ikke det heller noe problem, da SE

mobiler leser en linje om gangen.. hvis du skjønner.

du skjønner fint meldingene, og kan lett videresende dem uten problemer.

Lenke til kommentar
Takk for bra svar:)

Lurer på 2 små ting til, Nokia telefoner støtter bildemeldinger og dynamisk-sms . Hvordan funker det med T610? Vil den i hele tatt kunne motta Bildemeldinger? Og hvordan ser dynamisk sms ut på den?

 

Her har du nok misforstått litt (ellers har jeg ikke forstått innlegget ditt helt), nokia har egentlig _veldig_ dårlig mms støtte i forhold til ericsson og siemens... så der er det ingenting å utsette.... alt fungere på ericsson som fungerer på nokia (bare at på ericssonen er det enda bedre :wink: )

Lenke til kommentar

ja, hvis du får en skrape i displayet går det i alle fall uansett og levere inn på verksted og få nytt deksel... Men noe ala Xpress-on dekslene til nokia finnes nok ikke, og godt er det - for da spørs det hvor mye den hadde tålt. Hva skal du med de svart hvitt greiene når du sende/motta bildebeskjeder med 65536 farger? men jeg tror ericsson takler disse hvis du skulle få behov for det..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...