Gå til innhold

Virker sd ram til dette kortet ; NVIDIA nForce2 vs VIA KT400

Xelera

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha nytt hovedkort, så har jeg 3x 256 sd brikker liggans litt for dumt å bare kaste de så lurte på om sd brikker virker til; NVIDIA nForce2 vs VIA KT400. Noen som vet ?

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-rXRozPkg
Skrevet

Nei, du må ha DDR brikker på nForce2 og KT-400 baserte hovedkort.

Skrevet

vel jeg hadde heller kjøpt 3200 minne eller til og med 3700 for overklokking og for at det holder lengre fram i tid kanskje, plus at med et n-force 2 hovedkort så er det best med to mindre brikker fordi man kan ha dual ddr som øker ytelsen en del

anbefaler twinmos som er kvalitet til en ok pris eller geil hvis du har masse penger

det er i alle fall det jeg har fått inntrykk av etter å ha lest et lass med tråder angående det samme

Skrevet

Ingen nyere hovedkort til AMD bruker sdram. Grunnen er logisk nokk, DDR er dobbelt så raskt. Mange som har oppgradert fra f.eks 1200Mhz til 2000+ på et system basert på SDram, og nesten ikke opplevd noen økning. Grunnen er at SDram sinker systemet. Ville heller satset på å selge SDram brikkene og kjøpe meg en 512Mb DDR brikke.

Skrevet

Eneste hovedkortet av nyere dato med støtte for SDRAM tror jeg er MSI KM2M. Men da får du bare brukt to brikker.

Veldig billig kort. Grei ytelse forsåvidt, men utbyggingsmuligheter er det heller dårlig med.

Kan kanskje være noe i påvente av kort med integrert SATA og støtte for PCI-X?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...