Gå til innhold

Tilbakemelding ang. Program jeg har laget.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...

Eneste jeg savna var en funksjon for å lagre screenshot'en til sin lokale harddisk.

 

Utenom det var programmet utrolig lekkert og brukervennlig. Mulig det beste jeg noen gang har vært borti... :thumbup:

Bare sleng på en Lagre-funksjon til harddisken så blir dette TOPP! :new_woot:

Lenke til kommentar

Hei, fint at dere liker programmet :)

 

For øyblikket er jeg ekstremt mye frem og tilbake til sykehuset, så har liten tid når jeg er hjemme.

Reiser til sykehuset imorgen igjen, blir der 1 uke så er jeg hjemme 2 uker. Skal se om jeg kan få tatt meg tid til det da :)

Lenke til kommentar

Like enkelt som det er genialt! Endelig slutt på å ta print screen for så å redigere bilde i paint.net bare for å vise noen en skjermdump!

 

God bedring :) Som alle kreftformer virker det som en slitsom prosess (måtte lese meg litt opp på Osteosarkom) :S håper det går bra til slutt :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hei igjen.

 

Er hjemme for helgen så tenkte jeg skulle legge til den "Save As" funksjonen enkelte her savnet.

 

Etter at du har tatt ett bilde kan du nå høyreklikke på "Upload" knappen. Da vil du få opp en liten meny hvor du kan

1) Uploade

2) Lagre som.

3) Kopiere bildet inn i clipboardet (Slik at du kan lime det inn i paint feks).

 

nmsvfs.png

 

Edit: Du finner forresten oppdateringen på www.screendumper.com eller om du har programmet fra før av og tar "Check for updates" i settings vinduet. :)

Endret av Merkoen
Lenke til kommentar

Noen ting jeg har oppdaget:

 

Man kan ikke velge hvor på ftp-servern bildene skal lagres. Legg inn en slik boks der man skriver:

/www/mappe/mappe2/mappe-der-bildene-lagres.

En slik løsning er jo vanlig, evt gjøre det enda mer brukervennlig ved å gi brukerne ett grafisk grensesnitt der man serr mappene osv.

 

Kanskje også legge til en funksjon for å lage nye mapper, slik at man slipper å gjøre det gjennom et annet FTP program..?

---------

"Edit in Photoshop" fungerer ikke - PS åpner seg, men bilder kommer ikke opp av seg selv. Bruke PS CS4.

Dette funger derimot utmerket i Paint, her kommer bildet opp osv. :)

---------

Det begynner å bli mye, men kanskje du skulle lagt til en veldig enkel funksjon for å sette på noen piler og litt tekst? Med Vista følger det med et screenshot-program som har denne funksjonen.

Da må du kanskje gjøre det slik at man får muligheten til å endre dette hvis man vil.

 

Kanskje hvis an åpner "picture" boksen, at man da får mulighet til å endre noen småting?

 

---------

 

Det siste jeg ville si, er at det kanskje muligens vile vært en god ide å gjøre slik at programmet blir installert, istedet for bare exe-fila..?

Hver gang jeg åpner programmet må jeg klikke "Kjør" for at det skal komme opp. I tillegg blir alle screnshot's lagra i samme mappe som exe'fila ser det ut til. Jeg la den på skrivebordet, og det blir fullt av bilder.. :O

 

 

Men for all del, stå på! :thumbup: Programmet er kjempebra som det er og ;)

Lenke til kommentar

hei. takk for god tilbakemelding.

1) Jo du kan velge plassering på FTP servern hvor bildene blir lastet opp. Dette er kanskje litt dårlig forklart i programmet. Men her ser du ett eksempel

jmoebw.png

 

2) Jeg skal se om jeg får tid til å sette inn slik at man kan opprette mapper på FTP Servern via programmet etterhvert :)

 

3) Hm rart at det Photoshop greiene ikke funket, skal ta en titt på det. Det funket forigegang når jeg testet med Photoshop CS3. Har ikke photoshop installert for øyblikket, men skal se på saken!

 

4) Det ang. at man kan sette på firkanter\piler\tekst osv på bildet kommer! :)

 

 

5) Det som var meningen med programmet var at det skulle være enkelt og at man slapp installasjon.

er det noe triks man kan gjøre slik at man slipper den irriterende meldingen du får ? :)

 

6) Skal få gjort slik at de midlertidig bildene som havner der .exe filen befinner seg blir slettet.

 

Takk for tilbakemelding :)

Lenke til kommentar

Det er bra du følger på med oppdateringer til programmet, det er slik man får ett godt program.

 

"5" : Så det tidligere i tråden, men etterhvert som programmet begynner å bli ganske komplekst, skader det jo ikke..

Da kan du jo sette en bestemt mappe hvor midl. filer lagres osv, men din løsning fungerer jo også.

 

Kan huke av for ikke å få meldingen ved "åpning av slike filtyper", men da vil jeg aldri få meldingen ved andre programmer. Husker en gang jeg ble reddet fra virus pga den funksjonen så jeg vil nødlig skru den av...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hei, jeg har testet programmet ditt og det er veldig bra!

Det er noe av det beste som som jeg har sett til dette bruket og har vært savnet hos meg:)

 

Håper formen er bra og at behandlingen ikke er for ubehagelig.

Hei. Blir i godt humør når folk liker programmet mitt, er egentlig ganske fornøyd selv :)

 

Moro når jeg kunn får positiv feedback. Konsentriv kritikk ser jeg ikke på som noe negativt i det heletatt, er slik programmet blir bedre. :)

 

 

Ang Behandlingen min; så går det ganske greit igrunn. Det værste med cellegiftbehandling (snakker kunn for meg selv nå og hvordan jeg opplever det) er kjedsomheten på sykehuset.

+ at man blir en god del kvalm etter hver kur som varer 2-7dager.

 

Heldigvis har jeg laptop og internet her, ellers hadde det nok blit litt værre ;)

 

Skal nå være her til Lørdag, så får jeg 2 uker 'fri' så er det 3 nye uker.

 

 

Men takk for tilbakemelding, setter virkelig pris på det.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Veldig hyggelig at dere liker programmet :)

 

Oppdaterer det med gjevnemellomrom når jeg får nye ideer \ har tid.

 

Du kan bruke 'ALT+S' som 'hurtigtast' for å ta screenshot.

Om du går på settings så > Professional Settings, og deretter aktiverer "Professional Mode" så vil du få opp dette vinduet når du trykker "Snapshot" knappen.

vetgam.png

 

Der kan du velge mellom Vanlig (at du markerer selv, Fullscreen og at den skal ta bilde av det aktive vinduet.

Om du velger at den skal ta bilde av det aktive vinduet vil det bli en 5 sekunders nedtelling slik at du kan finne frem til programmet. Men om du hukker av "Remember this option next time also", kan du bruke ALt+S for å ta bilde av det aktive vinduet uten nedtelling.

 

Dårlig forklart, prøv dere frem ; )

 

Igjen. takk :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...