Glufsa Skrevet 20. mars 2009 Skrevet 20. mars 2009 Jeg har da gått til innkjøp av nye disker, og satt de opp i 2stk RAID-0 Oppsett, ett på 2*500GB WD SE16 disker og et på 4*1.5TB Seagate disker. Begge på en integrert Nvidia-kontroller: Som dere ser så er kontrolleren en flaskehals for 6TB raidet. Har dere en forslag til en god 8-ports raid-kontroller som ikke vil være en flaskehals for dette oppsettet?. Helst så billig som mulig.
GullLars Skrevet 20. mars 2009 Skrevet 20. mars 2009 Dersom alle skal stå i raid-0 (risky med 4 snurredisker?), så vil en god fake-raid kontroller kunne holde unna. Kanskje du kan se på HighPoint RocketRAID 2320? Jeg tror den vil tilfredsstille dine behov.
Glufsa Skrevet 21. mars 2009 Forfatter Skrevet 21. mars 2009 Dersom alle skal stå i raid-0 (risky med 4 snurredisker?), så vil en god fake-raid kontroller kunne holde unna. Kanskje du kan se på HighPoint RocketRAID 2320? Jeg tror den vil tilfredsstille dine behov. Hum.. litt stiv pris, men skal man ha full pupp så skal man ha full pupp. Takker og bukker.
GullLars Skrevet 21. mars 2009 Skrevet 21. mars 2009 Det kortet der er ikke full pupp, det er et bedre FAKE-raid kort. Hvis du skal ha hardware RAID med 8 porter må du over 4000kr (eller på E-BAY), men det er ikke nødvendig for raid-0. Fake-raid holder lenge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå