Gå til innhold

Unngå å kaste opp av alkohol


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, jeg er faktisk bekymret. Hvis det er slik at du drikker så mye alkohol at du føler deg overstadig beruset, og deretter går på toalettet hvorpå du stikker fingrene i halsen for å spy slik at du kan fortsette å drikke, ja da er jeg faktisk bekymret for hva du driver på med.

Da er det ting som tyder på at du har et usunt forhold til alkohol, og jeg håper virkelig du klarer å endre livsførsel før det skjer deg noe forferdelig.

Lenke til kommentar

Du har all grunn til å være bekymret. Det er virkelig noe jeg gjør hver helg ;)

Eller nei..

Jeg har blitt ekstremt kvalm og uvel etter tre øl liksom. Så det er ikke nødvendigvis mengden det kommer an på.

 

Hvorfor være svimmel og kvalm, når du kan la være?

Har du aldri spydd på fest, for så å bli i fin form etterpå? Jeg vil si det er rimelig "normalt".

Lenke til kommentar
Skulle dette være en vittig kommentar?

 

Men altså.. FEM flasker ???

Jeg drakk ei halv en gang, og ble dødskvalm.

 

Ja ville bare fortelle at da jeg started tråden var problemet at jeg ble så dårlig dagen etter i tillegg til å spy om kvelden/morningen, men nå er det problemet løst ;)

Men ja 5 flasker, å brukte en party shooter så det gikk for nedpå og, men gikk egentelig ganske bra:)

Lenke til kommentar
Er dette et problem? Er du så avhengig av å drikke alkohol at du må ta medisiner/ andre løsninger for å klare å drikke?

 

Syns dette høres meget merkelig ut...

Ja det synes jeg også. Trenger kanskje ikke ta den diskusjonen her med drikkekulturen i Norge er helt på jordet. I denne tråden ser man krem eksempler på ungdom med feil syn på inntak av alkohol. Jeg synes det er latterlig at folk drikker for å passe inn, en flokk med sauer.

 

Du har all grunn til å være bekymret. Det er virkelig noe jeg gjør hver helg ;)

Eller nei..

Jeg har blitt ekstremt kvalm og uvel etter tre øl liksom. Så det er ikke nødvendigvis mengden det kommer an på.

 

Hvorfor være svimmel og kvalm, når du kan la være?

Har du aldri spydd på fest, for så å bli i fin form etterpå? Jeg vil si det er rimelig "normalt".

Det er på ingen måter normalt(hva nå enn det betyr). Jeg synes det er unødvenig, barnslig, idiotisk og sykelig.

Lenke til kommentar

Det er ikke spesielt lurt å kaste opp, unngå det hvis du kan. Syren i magesaften tar knekken på tennene deres, og drikker man søte drinker etterpå blir det bare enda værre. Dette får du ikke hull av, men i verste fall noen små stubber av tenner igjen. I tillegg får du et helvete med ising, tannpine og jævlig lite pene tenner.

 

pHen på magesaften ligger på mellom 1-3, og dette etser bokstavlig talt vekk alt av tenner.

Endret av Barcarolle
Lenke til kommentar

De gangene jeg er ute har jeg som regel en halvtimes nattbussrute å se frem til når jeg skal hjem (om jeg ikke er veldig beslutsom/heldig/kjip og rekker siste banen). Kjøper alltid et eller annet å drikke på denne turen hjem. Dette er med på å gjøre påfølgende morgen/formiddag vesentlig mer behagelig, og hindrer meg ofte i å måtte rope på elgen.

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

brus og drops? hørtes veldig klissete ut. Tror det går mye på psyken. Bestemmer man seg for at man blir kvalm og uvel av det ene og det andre blir man ofte det. Jeg drikker ikke veldig ofte, så de gangene jeg gjør det, blir det en helaften, med alt mulig rart (øl, vin, sprit, red bull osv) har aldri hatt noen problemer.

 

Ps* drikker 1-1.5 liter vann før jeg legger meg etter en slik aften, og har aldri problemer hangovers.

Lenke til kommentar
Hehe, du får ikke mindre tenner av å spy EN gang på fire måneder? ;)

 

 

Selvfølgelig ikke. Men det er likevel ikke lurt å kaste opp regelmessig. Dersom det er hver fjerde måned har det lite å si, men flere ganger i måneden har det en effekt å kaste opp.

 

Værsågod, dersom du ønsker ekle tenner og tannpine, spy som faen, jeg anbefaler likevel ikke å gjøre det.

Endret av Barcarolle
Lenke til kommentar
Hvorfor være svimmel og kvalm, når du kan la være?

Har du aldri spydd på fest, for så å bli i fin form etterpå? Jeg vil si det er rimelig "normalt".

 

yep, for noen helger siden drakk jeg alt for mye alt for fort. Gikk på badet, spydde litt og så var det på'n igjen. Dro på byen og var i knallform.

 

Det var første gangen jeg elga på .... 2 år tror jeg. Er veldig sjeldent jeg blir så full at jeg spyr så jeg føler ikke noen akutt frykt for at tennene mine plutselig skal forvandle seg til små stubber.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...